Gemeente Zoetermeer

Recordbeheerder

Gemeente Zoetermeer

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
De afdeling I&A, waar team Informatiebeheer en Stadsarchief deel van uitmaakt, bestaat uit 120 collega’s die de gemeentelijke organisatie helpen om deze missie waar te maken. Team IB en Stadsarchief bestaat uit 20 collega’s die ondersteunen bij het op orde brengen en houden van de informatiehuishouding.

Opdracht
Wegens een onderbezetting zoekt team IB naar een tijdelijke invulling voor de positie van Recordbeheerder. De Recordbeheerder zorgt voor classificatie, waardering en vernietiging van zowel digitaal als analoog archiefmateriaal. Alles in overleg met de andere recordbeheerders, de recordmanagers en de archivaris. De professional gaat aan de slag met:

- Waarderen en classificeren van zaken in een digitaal systeem, tbv selecties maken voor vernietiging.
- Het opstellen van vernietigingslijsten, zodat deze ondertekend kunnen worden door de proceseigenaren.
- Kwaliteitscontroles (ontwikkeling en uitvoering ervan). Het betreft het nalopen van digitale collecties van dossiers op kwaliteit en volledigheid.
- Het opstellen van uitzonderingenlijsten van het zaaksysteem tbv vernietiging.
- De overdracht van het fysieke archiefblok 2000-2010 opstarten. Dossiers ordenen, opschonen en het starten van de inventarisbeschrijvingen.

Competenties
1. Goede Excelvaardigheden;
2. Teamspeler, die op tijd overlegd, maar ook zelfstandig kan werken;
3. Analytisch denkvermogen;
4. Kennis van de selectielijst en het kunnen toepassen daarvan op archiefcollecties;
5. Pragmatische denker.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 09 (nieuwe structuur).

Benodigd aantal professionals:
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m donderdag.

 

De Eisen

  • 4. Aantoonbare werkervaring met digitale dossiervorming binnen een overheidsorganisatie (omschrijf duidelijk hoe deze ervaring is opgedaan);
  • 5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als recordbeheerder met een zaaksysteem.

De Wensen

  • 6. Aantoonbaar in het bezit van SOD-1 en SOD-2 diploma
  • 7. Aantoonbaar in het bezit van VVA-diploma
  • 9. Minstens 5 jaar aantoonbare werkervaring met werken als recordbeheerder bij een gemeente
  • 8. Aantoonbaar ervaring met het controleren en bewerken van fysieke en digitale archiefcollecties

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
07 januari 2026 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox