Regio Gooi en Vechtstreek

Medewerker veilig thuis

Regio Gooi en Vechtstreek

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De Regio Gooi en Vechtstreek is het samenwerkingsverband van Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Eemnes en Wijdemeren. Wij bestaan uit de volgende organisatieonderdelen: Beleid en Bestuur, Maatschappelijke Dienstverlening, Inkoop en Contractbeheer, Gemeentelijke Gezondheidsdienst, Onderwijs en Werk, Grondstoffen en Afvalstoffendienst, Concernstaf Bedrijfsvoering en de Regionale Ambulancevoorziening. Er zijn ca. 500 medewerkers in dienst bij onze organisatie.

De RVE Maatschappelijk Dienstverlening bestaat uit de organisatieonderdelen Veilig Thuis en het Regionaal Urgentiebureau.

Veilig Thuis regio Gooi en Vechtstreek is het advies en meldpunt huiselijk geweld en kindermishandeling en is er voor de 6 gemeentes die binnen de regio Gooi en Vechtstreek liggen. Als medewerker van Veilig Thuis bedien je de inwoners van de verschillende gemeentes in de regio Gooi en Vechtstreek.

Veilig Thuis is er voor iedereen die te maken heeft met huiselijk geweld of kindermishandeling; kinderen, volwassenen, ouderen, slachtoffers, plegers, familie, buren en andere omstanders. De betrokkenheid van Veilig Thuis is primair gericht op het herstellen van veiligheid. Bij voldoende (directe) veiligheid adviseert en/of draagt Veilig Thuis over aan passende risico gestuurde en herstelgerichte zorg om de veiligheid duurzaam te helpen realiseren en borgen.

Opdracht
Als medewerker Veilig Thuis geef je advies en ondersteuning aan betrokkenen en professionals over passende risico gestuurde en herstelgerichte zorg. Als medewerker Veilig Thuis neem je meldingen aan en voer je gesprekken met betrokkenen over de gemelde zorgen. Je voert veiligheidstaxaties uit en herstelt waar nodig direct de veiligheid door middel van veiligheidsvoorwaarde. Je maakt samen met de betrokkenen een veiligheidsplan ter voorkoming van nieuwe onveilige situaties. Na betrokkenheid adviseer je betrokkenen en de gemeente over het vervolg en verzorg je de overdracht. Je bent verantwoordelijk voor het monitoren van de veiligheidsvoorwaarde.

Deelnemen aan de beschikbaarheidsdienst (gemiddeld 7 diensten per maand) - om bij een eventuele oproep te (gaan) werken maakt onderdeel uit van je werk. De beschikbaarheidsdiensten vinden plaats op door de weekse dagen van 17.00 tot 08.30 uur en op zaterdag, zon- en feestdagen van 08.30 tot 08.30 uur.

Competenties
Voor het beoordelen van en handelen in crisissituaties zijn een aantal specifieke competenties noodzakelijk. Deze zijn:
- Goede communicatieve vaardigheden (in woord en geschrift).
- Positioneren en engageren.
- Empathisch confronteren.
- Meerzijdig betrokken zijn.
- Op basis van beperkte informatie en tijd een veiligheidstaxatie uitvoeren en actief overleggen bij kernbeslissingen.

Kwaliteiten die je mee neemt:
Voor het werken bij Veilig Thuis is het goed om stressbestendig te zijn vanwege de crisisgevoeligheid en de gevarieerde casuïstiek waarmee je mee te maken krijgt. Een analytisch denkvermogen is helpend bij het taxeren van de veiligheid. Goede communicatieve vaardigheden zijn noodzakelijk voor het overleg met collega’s en cliënten. Het is goed om ervaring te hebben op het gebied van huiselijk geweld, kindermishandeling en het handelen in acute situaties. Je krijgt een grote mate van zelfstandigheid, maar bent toch een teamplayer.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO SGO van de opdrachtgever inzake de gelijkwaardige arbeidsvoorwaarden.

De gelijkwaardige arbeidsvoorwaarden geldt ook voor de vergoeding voor beschikbaarheidsdiensten en werkzaamheden voortkomend uit een beschikbaarheidsdienst.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr – Za – Zo.

De Eisen

  • 4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen de jeugdzorg en/of GGZ;
  • 5. Aantoonbaar beschikbaar voor de 24/7 beschikbaarheidsdiensten (gemiddeld 7 per maand) om bij een eventuele oproep te (gaan) werken, benoem dit duidelijk in het cv;
  • 2. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • 3. Aantoonbaar in het bezit van SKJ-registratie (benoem dit duidelijk in cv met registratienummer en datum);

De Wensen

  • 6. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in Sociaal Pedagogische hulpverlening of social work;
  • 7. Aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring binnen de jeugdzorg en/of GGZ;
  • 8. Aantoonbare werkervaring met betrekking tot complexe echtscheidingen;
  • 9. Aantoonbare afgeronde cursus/training jeugdbescherming;
  • 10. Aantoonbare afgeronde cursus/training omgaan met agressie;
  • 11. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van jeugd binnen de jeugdreclassering;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
02 januari 2026 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox