Administratief Secretarieel

Administratief secretarieel medewerkers binnen de overheid zijn verantwoordelijk voor administratieve en secretariële taken. Bijvoorbeeld het verwerken van inkomende en uitgaande post, het maken van afspraken, het bijhouden van agenda's en het verzorgen van correspondentie. Ze kunnen ook betrokken zijn bij het organiseren van evenementen en het ondersteunen van het management bij het uitvoeren van hun taken.

Nieuwe opdrachten in je mailbox

Wordt gratis lid, ontvang nieuwe Administratief Secretarieel opdrachten direct in je mailbox

We vinden privacy belangrijk, lees onze privacy verklaring

Interim Administratief Secretarieel opdrachten in 2022

De afgelopen jaren verzamelde wij alle Administratief Secretarieel opdrachten binnen de overheid. De aantallen geven we hiernaast weer. Door te filteren per jaar kun je een goed inzicht krijgen in de ontwikkelingen binnen de interimwereld.

ZZP uurtarief binnen Administratief Secretarieel in 2022

Bij het uitvragen van Administratief Secretarieel opdrachten bepalen overheden vaak een maximaal en een minimaal uurtarief. We hebben deze gegevens verzamelt om inzicht te geven in tarief ontwikkelingen binnen het vakgebied. Om uurtarief trends te ontdekken kun je hiernaast filteren per jaar.

Veel gestelde vragen

Wat doet een secretaresse binnen de overheid?

Als managementassistent ondersteunt de secretaresse het afdelingshoofd en of teamleiders bij de alledaagse werkzaamheden.
Mail- en agendabeheer is een essentieel onderdeel van het werk. Je leest en denkt mee, participeert en acteert daarop. De secretaresse voert de regie over de agenda van het management.

Je verwerkt op juiste wijze post, mail, klantvragen en correspondentie zodanig dat deze tijdig en correct verzonden worden.
Je bereidt op eenduidige wijze (staf)vergaderingen voor: agenda's maken, stukken verzamelen en distribueren in IBABS en notuleren van de vergaderingen, actie- en besluitenlijsten opstellen. Je bewaakt de voortgang van de actiepunten. Je beheert en reserveert ook de vergaderruimtes van de afdeling, organiseert het afdelingsoverleg en andere personele bijeenkomsten zoals jubilea en afscheid. Je zorgt voor administratieve ondersteuning, documentbeheer en maakt inkooporders aan.

Het werk van de secretaresse is zeer breed functie omschrijvingen spreken daarom vaak van: "de duizendpoot"

Welke opleiding en werkervaring heb je nodig als interim secretaresse?

Je hebt minimaal een MBO werk- en denkniveau en een secretariële opleiding. Je beschikt over enkele jaren werkervaring in een secretariële/ondersteunende functie.

Nieuwe opdrachten in je mailbox

Wordt gratis lid, ontvang nieuwe Administratief Secretarieel opdrachten direct in je mailbox

We vinden privacy belangrijk, lees onze privacy verklaring