gemeente Eindhoven

Medewerker-onboarding & recruitment

gemeente Eindhoven

De opdracht­omschrijving

De afdeling
Je komt te werken binnen de sector Personeel & Organisatie (P&O), waar je deel uitmaakt van een betrokken team van ruim 100 collega’s. Samen zorgen jullie voor een optimale ondersteuning van de organisatie en de medewerkers, waarbij jij specifiek verantwoordelijk bent voor ondersteuning bij de onboarding van nieuwe collega’s. Deze functie is per direct beschikbaar en loopt in ieder geval tot eind 2025.

Jouw rol
Wil jij een cruciale rol spelen in het verwelkomen van nieuwe medewerkers en ervoor zorgen dat zij een inspirerende en efficiënte start maken? Als medewerker onboarding & recruitment ben jij vooral de centrale coördinator in het organiseren en uitvoeren van ons onboardingsprogramma. Met jouw inzet leg je de basis voor een positieve medewerkerservaring en een succesvolle integratie binnen onze organisatie. Daarnaast ondersteun je het team recruitment, in de beschikbare uren, daar waar mogelijk en nodig.

Wat ga je doen?
Als medewerker onboarding & recruitment ben je verantwoordelijk voor het plannen, coördineren, organiseren en uitvoeren van het onboardingsprogramma. Dit programma is ontwikkeld voor de instroom van nieuwe collega’s binnen de hele gemeente. Je bent het aanspreekpunt voor alle interne en externe betrokkenen en zorgt ervoor dat alles tot in de puntjes is geregeld. Van het boeken van locaties en catering tot het coördineren van sprekers en versturen van de uitnodigingen: jij zorgt dat alles soepel verloopt.

Waar kom jij voor staan?

Wij maken samen Eindhoven. Een wereldspeler die barst van de kennis, creativiteit en kunde. En van de energie. Met diezelfde energie werken wij aan de stad van vandaag én de toekomst. Werken voor de gemeente Eindhoven is veelzijdig, concreet en heeft betekenis. Bij ons krijg je ruimte om impact te hebben op de gemeente Eindhoven en de stad. Een informele werksfeer en oog voor een goede werk- en privébalans.

Aanvullende informatie (1):
• CV & Motivatie toegespitst op de opdracht, graag in het Nederlands aanleveren en in PDF-format. Graag ontvangen we in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.
• Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Bied dus zsm een geschikte kandidaat aan.
• Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de Gemeenten cao. Deze inzet valt in schaal 8 - midden van de Gemeenten cao.
• Het is niet toegestaan een extra schakel toe te passen tussen de kandidaat en de leverancier die de kandidaat aanbiedt.
• Het is niet toegestaan om een kandidaat in te huren die eerder in dienst is geweest van de Gemeente Eindhoven (tussenperiode van twee jaar).

Aanvullende informatie (2):
• Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe via de Portal. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening.
• De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
• Bij het aanbieden van kandidaat gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met de voorwaarden van de gemeente Eindhoven. Bent u niet bekend met deze voorwaarden kunt u deze opvragen bij inhuur@eindhoven.nl.
• Het tarief is afhankelijk van de kennis en kunde van de kandidaat.

De Eisen

  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in administratieve ondersteuning binnen projecten of programma’s.
  • Je hebt goede plannings- en organisatievaardigheden en digitaal bent uitstekend onderlegd.
  • Je kunt complexe programma’s met meerdere activiteiten en betrokkenen coördineren en structureren.
  • Sterk stakeholdermanagement: Je weet effectief samen te werken met diverse interne en externe partijen, zoals HR, directieleden, sprekers en leveranciers.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden: Je communiceert helder en professioneel in de Nederlandse taal, zowel schriftelijk als mondeling, met verschillende doelgroepen.
  • Flexibiliteit en oplossingsgerichtheid: Je denkt in mogelijkheden en kunt snel schakelen bij onverwachte situaties.
  • CV & Motivatie toegespitst op de opdracht, graag in het Nederlands aanleveren en in PDF-format.
  • Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de Gemeenten cao.
  • De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.

De Wensen

  • Onderbouwing in de persoonlijke motivatie waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
08 juli 2025 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox