Gemeente Amsterdam

Adviseur monitoring & inspectie wegen

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
In de functie van adviseur monitoring en inspectie wegen ben je de deskundige die vastlegt en inzichtelijk maakt hoe het met de kwaliteit van alle verharde voorzieningen gesteld is. Denk aan wegen, straten, pleinen, voetpaden, fietspaden en onze elf stedelijke busstations. Op basis van de meet- en onderzoeksdata rapporteer je aan de assetmanager en het bestuur. Met jouw wegenbouwkundige kennis en interpretatie van de resultaten help je beleids- en programmamakers om de juiste keuzes te maken over budgetten, onderhoudsprogramma’s en vernieuwingsopgaven.

Je vormt een drie-eenheid met twee andere adviseurs. Samen verdelen jullie het werk en ondersteunen jullie elkaar. Naast je collega’s op beleid, programmering en vakspecialisme, heb je contact met allerlei partijen. Bijvoorbeeld met
onderzoeksbureaus om afspraken te maken over de inkoop van inspecties en onderzoeken. Bij complexere schades aan ons areaal zorg jij voor inzicht in aard en oorzaak van de schades. Jouw onderzoek is daarbij vertrekpunt voor de aanpak van herstel van de schades en afspraken daarover tussen betrokken partijen. Om te zorgen dat we met onze monitoring en inspectie voorop blijven lopen, verdiep je je in innovaties zoals de inzet van drones, hittekaarten en big data. Daarnaast werk je voor de toepassing van nieuwe monitoringtechnieken samen met universiteiten en andere wetenschappelijke instellingen. En je draagt namens onze gemeente bij aan werkgroepen voor het opstellen van landelijke normeringen.

Werkzaamheden

  • Met je collega’s van programmering stem je de gegevens af voor het plannen van de juiste onderhouds- en vervangingsopgaven.
  • Je bent inhoudelijk aanspreekpunt voor het BIM-proces. Hiermee lever je een bijdrage aan het actueel krijgen en houden van de areaaldata in het beheersysteem.
  • Je maakt afspraken met een nieuwe contractpartner voor de inspectie van het Amsterdamse werkgebied. Daarbij denk je samen met de contractpartij en je collega Informatieadviseurs na over plannen voor innovatieve inspectie- en digitale data inwinmethodes.
  • Je zorgt voor het actueel houden van het inspectiekader en stemt met collega’s van dagelijks beheer af over de invoering hiervan.
  • Je zet onderzoek uit naar complexe schades en adviseert ter afwikkeling van de schades met betrokken collega’s en de verzekeraar.


Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie
jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

Onze Directie, Verkeer en Openbare Ruimte, staat voor de bereikbaarheid, de veiligheid, de inrichting en de kwaliteit van de openbare ruimte van Amsterdam. Namens het bestuur zijn wij eigenaar van de stedelijke eigendommen, de assets. Stedelijk Beheer is een afdeling bij Verkeer en Openbare Ruimte en bestaat uit 175 medewerkers die zorgen voor de kwaliteit
van de openbare ruimte. Het vehikel hiervoor is het programma stadsbehoud. Ook zorgt Stedelijk Beheer voor het borgen van de juiste informatie voor projecten in uitvoering. Zodat nieuwe toevoegingen aan de stad voldoen aan de beheereisen. Dit wordt geregeld via het beheeracceptatieproces. De werkzaamheden van Stedelijk Beheer zijn gekaderd door de
principes van assetmanagement. Binnen Stedelijk Beheer zijn er 4 teams; Team Openbare Ruimte, Team Civiele Constructies,
Team Licht en Team Groen, Water & Wegen. Naast het assetmanagement houden de teams zich ook bezig met circulair onderhouden, emissieloos werken en het klimaatadaptief maken van de openbare ruimte, gekoppeld aan de  onderhoudsopgave. Het team Groen, Water & Wegen bestaat uit 1 teamleider, drie assetmanagers en 50 adviseurs.

De Eisen

  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Eis - Beheersing competenties Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Eis - Werk- en denkniveau De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Kennis De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare technische kennis van wegenbouw. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met de CROW-wegbeheersystematiek. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - Draaideurconstructie De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam. Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO)
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

De Wensen

  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal minimaal 5 jaar werkervaring bij voorkeur in een gemeentelijke organisatie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Opleiding De aangeboden kandidaat beschikt over een HBO diploma Civiele techniek. Dit dient duidelijk te blijken uit he cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met assetmanagement. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Initiatief (Gevorderd)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox