GGD Hollands Noorden

Teamleider jeugdgezondheidszorg

GGD Hollands Noorden

De opdracht­omschrijving

Bij de jeugdgezondheidzorg van GGD Hollands Noorden draait alles om de gezondheid en het welzijn van de kinderen en jongeren van Noord-Holland-Noord. 
 
Vanwege het vertrek van één van de teamleiders zijn wij op zoek naar tijdelijke vervanging. Dit geeft de organisatie ruimte om de huidige (leidinggevende) structuur te evalueren. Als tijdelijke teamleider maak je deel uit van het managementteam van Jeugdgezondheidszorg (JGZ), bestaande uit 4 collega-teamleiders en een manager.  
 
Als teamleider ben je verantwoordelijk voor het aansturen van de verschillende teams met professionals. Je geeft leiding aan teams op de vijf locaties in Alkmaar-de rijp-stompetoren. Op deze locaties werken jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen, consultatiebureauassistenten, doktersassistenten en opvoedadviseurs   
De enthousiaste en gedreven collega’s staan dagelijks klaar voor de ouders en kinderen in de leeftijd 0 tot 18 jaar. Binnen onze JGZ streven we naar een omgeving waarin open communiceren en vertrouwen centraal staan. Wij zoeken een teamleider die niet alleen leiding kan geven, maar ook de onderstroom durft te benoemen en constructief bespreekbaar kan maken.  
 
Wil jij het verschil maken in de jeugdgezondheidszorg? Ben jij een verbinder? Hou je van aanpakken? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! 
 
Wat ga je verder doen? 

  • Je ondersteunt de teams bij de uitvoering van de dagelijkse processen en motiveert de medewerkers om regie in het werk te houden en te pakken waar nodig.   
  • Je bent verantwoordelijk dat de juiste zorg, door de juiste professional, op het juiste moment en op de juiste plek gegeven kan worden.  
  • Je bent de schakel tussen de JGZ-teams en de verschillende organisatieonderdelen binnen de GGD.  
  • Je legt verbinding met de werkvloer en geeft feedback over het functioneren aan de medewerker. Je bent in staat om ontwikkeling van de individuele medewerker en het team te stimuleren.  
  • Je werkt samen met de ondersteunde diensten van de JGZ om de bedrijfsprocessen goed op elkaar aan te laten sluiten zodat de JGZ-teams hun werk goed kunnen uitvoeren 
  • Je stimuleert een open en transparante werksfeer, waarin feedback geven en ontvangen normaal is. 
  • Je werkt samen met interne en externe partners zoals de gemeente en het CJG om optimale zorg te waarborgen. 
  • Je levert een bijdrage bij calamiteiten en rampen.  

 
Ook herken je je in de volgende persoonlijke kenmerken: 

  • aanpakker en constructief; 
  • creatief en toegankelijk; 
  • inspirerend en verbindend; 
  • analytisch en doortastend; 

 

Kandidaatomschrijving

  • Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau; 
  • Je hebt (ruime) ervaring in het aansturen en coachen van medewerkers binnen een complexe organisatie; 
  • Je hebt het vermogen om de organisatie snel eigen te maken, je hebt aandacht voor operationele details en kan snel schakelen. 
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en een scherp observatievermogen. 
  • Je hebt het vermogen om te luisteren, te verbinden en moeilijke gesprekken aan te gaan. 
  • Je hebt een proactieve en oplossingsgerichte houding. 
  • Je hebt ervaring in het begeleiden van teams in veranderingsprocessen. 
  • Je bent een coachende en inspirerende leider, die het beste uit het team en de teamleden haalt. 

 

Interviewplanning

Op vrijdag 13 september vinden de gesprekken plaats.

Toelichting op rooster

kandidaat is 24-28 per week beschikbaar. werkdagen in overleg waarbij voorkeur is om werkzaam te zijn op de dagen waarop de meeste medewerkers van het team werkzaam zijn.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleidingsniveau

    Minimaal aantoonbaar HBO diploma in zorg en/of management

  • Woonplaats

    Noord Holland

  • Werkervaring 2

    Werkzaam geweest in de publieke sector/zorg

  • Standplaats

    Alkmaar - Hybride werken niet mogelijk

  • Beschikbaarheid

    Uiterlijk 1 oktober 2024 t/m 1 april 2025 tussen 24-28 uur per week

  • Werkervaring

    Minimaal 3-5 jaar ervaring als leidinggevende in soortgelijke functie (in de afgelopen 10 jaar)

De Wensen

  • Rijbewijs en auto
    Rijbewijs B i.v.m. diverse bezoeklocaties in Noord Holland zoals Alkmaar-de rijp- Stompetoren

  • Werkervaring
    Minimaal 3-5 jaar ervaring als leidinggevende in soortgelijke functie

  • Werkervaring in teamomvang en op verschillende locaties
    Werkervaring in soortgelijke functie waarbij ervaring in teamomvang groter dan 50 medewerkers en/of op verschillende locaties

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox