Opdrachtomschrijving
Voor een archiefmigratie zijn wij opzoek naar een professional met kennis van het bewerken van digitale dossiers. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het opschonen en structureren van dossiers. Je draagt bij aan het waarborgen van de vertrouwelijkheid en integriteit van de documenten en dossiers volgens de geldende wet- en regelgeving. Daarnaast ben je samen met het team verantwoordelijk voor het migreren van de dossiers van de gedeelde netwerkschijven. Deze dossiers worden vervolgens in het document managementsysteem RijksDoc gearchiveerd, ten behoeve van duurzaam en toegankelijk informatiemanagement binnen de organisatie. Tijdens de migratie verifieer je de nauwkeurigheid, volledigheid en consistentie van de gemigreerde documenten en dossiers. In de meeste gevallen ga je zelfstandig aan de slag, maar je kunt altijd een beroep doen op het team. Toeslagen heeft de opgave om jaarlijks voor meer dan vijf miljoen huishoudens meer dan zeven miljoen toeslagen rechtmatig, tijdig en juist toe te kennen en uit te keren. De afgelopen jaren is heel helder geworden dat er grote problemen zijn ontstaan bij de toeslagen voor de kinderopvang. Hierdoor zijn veel ouders getroffen. Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat er sprake is van een combinatie van:
- een harde regelgeving met een sterk 'alles of niets' karakter waardoor vele ouders in de problemen zijn gebracht,
- een grote maatschappelijke en politieke druk om fraude te bestrijden,
- het niet hanteren van de menselijke maat in de uitvoering en
- institutionele vooringenomenheid bij onder meer de aanpak van fraudebestrijding. De komende periode staat in het teken van het herstellen van het geschonden vertrouwen van de burger, het herstellen en mogelijk compenseren van burgers die getroffen zijn. Het beoordelen, herstellen en compenseren wordt uitgevoerd door, de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen (UHT), die hiervoor speciaal is ingericht
Eisen
- De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau, aangetoond door een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau en/of minimaal 2 jaar ervaring in de rol van Functioneel Beheerder Digitale Informatie Voorziening of vergelijkbaar.
- De aangeboden kandidaat heeft kennis van wet- en regelgeving op het gebied van documentaire informatievoorziening zoals de Archiefwet, AVG en de Woo. Dit is aantoonbaar door minimaal 1 jaar werkervaring.
- De aangeboden kandidaat heeft kennis van (digitale) archivering op het gebied van SOD1/SOD2/recordmanagement of vergelijkbaar. Dit is aantoonbaar door minimaal 1 jaar werkervaring.
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar werkervaring in een soortgelijke functie binnen een politiek bestuurlijke organisatie
Wensen
- De mate waarin kandidaat ervaring heeft met een documentmanagementsysteem (DMS)
- De mate waarin kandidaat ervaring heeft binnen de overheid
- De mate waarin kandidaat ervaring heeft met
- De mate waarin kandidaat kennis en ervaring heeft met het toepassen van de geldende selectielijsten
- De mate waarin kandidaat ervaring heeft met Excel
Competenties
- Analyseren
- Resultaatgerichtheid
- Plannen en organiseren
- Omgevingsbewustzijn
- Voortgangscontrole