gemeente Wijdemeren
max €72 per uur
Noord-Holland
12 uur per week
18 september 2025
18 april 2028
Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.
Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!
Wijdemeren gaat met ingang van 1 januari 2027 fuseren met Hilversum. In de aanloop daarnaar toe zal de ambtelijke organisatie per 1 januari 2026 gaan integreren met de ambtelijke organisatie van Hilversum.
Opdracht
De gemeente is verantwoordelijk voor de huisvesting van statushouders en de uitvoering van de landelijke taakstelling. Voor het herzien van werkwijzen en het maken van een inhaalslag zijn wij op zoek naar administratieve ondersteuning bij de huisvesting van statushouders. Het takenpakket omvat de dagelijkse informatieverwerking, afstemming en coördinatie. De ondersteuner werkt nauw samen met de adviseur vluchtelingenbeleid en bereidt voor hem/haar de benodigde overzichten en informatie voor. Daarnaast onderhoudt de ondersteuner intensief contact op uitvoerend niveau met woningcorporaties, het COA, VluchtelingenWerk en overige partners.
De uitvoering van de taakstelling is belegd in het team Sociaal Domein Uitvoering. Dit team is samen met Sociaal Domein beleid, Openbare Orde en veiligheid, vergunningverlening, handhaving, burgerzaken en klantcontactcentrum onderdeel van de afdeling Samenleving, .
Taken en verantwoordelijkheden
Gegevensverwerking en administratie
- Dagelijks de notificaties uit het COA-TVS (taakstellingsvolgsysteem) verwerken in een actueel Excel-lijstoverzicht.
- Alle e-mails met betrekking tot huisvesting administratief verwerken en consequent bijhouden.
- Mutaties en wijzigingen bij gekoppelde statushouders direct verwerken en de juiste acties uitzetten.
- Opstellen en bijhouden van overzichten van gerealiseerde huisvestingen per periode.
Rapportage en monitoring
- Maandelijkse overzichten voorbereiden voor de adviseur vluchtelingenbeleid, zodat deze in een samenwerkingsoverleg met woningcorporaties, de afdeling Inburgering, VluchtelingenWerk en overige partners besproken kunnen worden.
- Knelpunten signaleren en de adviseur vluchtelingenbeleid tijdig informeren.
Coördinatie en casusopvolging
- Monitoren en coördineren van het huisvestingsproces zodra een statushouder door COA aan de gemeente wordt gekoppeld.
- Uitvoeren van acties op casusniveau, zoals woningchecks of het inschakelen van partners.
- Registreren en opvolgen van de geschiktheid van woningen bij nareizigers.
- Bij bijzondere casussen (complexe nareis, woninggeschiktheid, urgente wijzigingen) de adviseur vluchtelingenbeleid actief op de hoogte stellen.
- Opvolgen en bewaken van gemaakte afspraken met alle betrokken partijen.
Samenwerking en afstemming
- Fungeren als schakel tussen de gemeente, woningcorporaties, het COA en VluchtelingenWerk.
- Zelfstandig en in overleg acties ondernemen waar nodig.
- Bijdragen aan een soepele uitvoering van de gemeentelijke taakstelling.
Competenties
- Je bent proactief en resultaatgericht: je zet acties uit en bewaakt de voortgang;
- Je hebt organisatorische vaardigheden: je bent in staat overzicht te houden in dynamische en casusgestuurde processen;
- Je bent communicatief vaardig en in staat om effectief te schakelen tussen gemeente en externe partners;
- Je bent assertief en zelfstandig: je neemt verantwoordelijkheid en signaleert tijdig knelpunten .
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
De gemeente Wijdemeren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
Vanwege de aard van de functie, wordt in dit geval verwacht dat inschrijver alle dagen kantoor aanwezig is.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox