gemeente Buren

Adviseur ruimtelijke ordening

gemeente Buren

De opdracht­omschrijving

Als het aan beide kant goed bevalt, kan er mogelijk sprake zijn van het aanbieden van een dienstverband. 

Functie inhoud

Hoofdtaak 1: (50%): Begeleiden van de ruimtelijke procedure van het bestemmingsplan of een uitgebreide omgevingsvergunning. Dit omvat het beoordelen van het bestemmingsplan, het opstellen van college- en raadsvoorstellen, het opstellen van anterieure overeenkomsten, het publiceren van ruimtelijke plannen, het uploaden van de plannen op de website en het beantwoorden van vragen vanuit het college en de raad en indien nodig het begeleiden van de planschade procedures.

Hoofdtaak 2: (30%): Behandelen van principeverzoeken door deze voorafgaand aan het regiekamer overleg te toetsen aan alle ruimtelijke kaders. Het opstellen van collegevoorstellen n.a.v. het regiekamer overleg met alle disciplines binnen domein ruimte. Collegebesluit communiceren naar initiatiefnemer middels een besluitbrief en opdracht voor legesfactuur sturen naar afdeling financiën.

Hoofdtaak 3: (10%): Beantwoorden van vragen vanuit de organisatie en van initiatiefnemers

Hoofdtaak 4: (5%): Voeren van intakegesprekken met initiatiefnemers waarbij de haalbaarheid van een verzoek wordt getoetst en een advies wordt uitgebracht.

Hoofdtaak 5: (5%): Behandelen van rechtszaken, beroepen en hoger beroepen ingediend bij de Raad van State. Dit omvat het aanleveren van de vereiste documenten, het opstellen van een verweerschrift, het vertegenwoordigen van de gemeente tijdens de zitting en het opstellen van een pleitnota indien nodig.

De wens van de gemeente is om de de kandidaat eventueel na een jaar een contract aan te bieden, uiteraard in goed overleg

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding welke raakvlakken heeft met Ruimtelijk Domein

De Wensen

  • Minimaal 1 jaar gemeentelijke ervaring
  • Minimaal 2 jaar ervaring als adviseur Ruimtelijke Ordening
  • Tijdens het verificatiegesprek worden de volgende punten getoetst: o De ervaringen die je meebrengt o Het enthousiasme, flexibiliteit en de prioritering die je kan stellen o Of je zelfstandig kan werken en een aanpakker bent;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
19 september 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox