Gemeente Altena

Senior consulent samenleving - inkomen

Gemeente Altena

De opdracht­omschrijving

Wat ga je doen?
Specifiek voor deze opdracht ben je een allround inkomensconsulent, en handel je met name aanvragen af op het gebied van Bijzondere bijstand en ITT en ben je in staat om zelfstandig heronderzoeken/hercontroles te verrichten. 

Als Consulent Inkomen ben je belast met de aanvragen Levensonderhoud, Schuldhulpverlening, Bijzondere bijstand, ITT en de uitvoering van heronderzoeken. Hierover sta je inwoners met vragen te woord. Bij een aanvraag en hercontrole inventariseer je of je beschikt over voldoende bewijsstukken voor een administratieve afhandeling. Je beoordeelt of de inwoner in aanmerking komt voor de bijstand, bijzondere bijstand, ITT en stelt de rechtmatigheid van de periodieke uitkering in de hercontrole vast. Je bent in staat om hierover vervolgens een rapportage en een beschikking op te stellen. Daarnaast verwijs je waar nodig door naar collega’s of externe partners.  

De Eisen

  • Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.
  • Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.
  • Kandidaat woont in een straal van maximaal 25 km rond de standplaats in Wijk en Aalburg.
  • Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst voor de laptop.
  • Kandidaat beschikt over een eigen telefoon.
  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau in de richting van Consulent Sociale Zaken. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft recente ervaring met behandelen en afhandelen van aanvragen in het kader van bijstand, schuldhulpverlening, bijzondere bijstand, ITT en zelfstandig uitvoeren van heronderzoeken/hercontroles. Dit moet blijken uit het CV.
  • Het uurtarief van de kandidaat is niet hoger dan het maximum tarief (€80,-) (Tarief is inclusief de fee (2,5%), de reiskosten, kosten t.b.v. VOG aanvraag, evt. parkeerkosten en andere onkostenvergoedingen.) In uitzonderlijke gevallen worden dienstreizen vergoed.

De Wensen

  • Kandidaat heeft de cursus Algemeen Wet Bestuursrecht afgerond. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar ervaring als Inkomensconsulent binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft ervaring met werken met Suite. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over een rijbewijs en eigen vervoer.
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat beschikt over zelforganisatie, samenwerkingsvaardigheden, goede communicatievaardigheden, initiatief. Dit moet blijken uit gesprek.
  • Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
16 mei 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox