Ministerie van Justitie en Veiligheid
geen max tarief
Zuid-Holland
34 uur per week
18 september 2023
18 september 2024
Beschrijving Opdrachtgever
Directie Informatievoorziening en Inkoop:
De Directie Informatievoorziening en Inkoop (DI&I) is verantwoordelijk voor de JenV-brede ICT- infrastructuur door het inrichten en beheren van centrale voorzieningen. De directie adviseert, faciliteert en ondersteunt de ambtelijke top, de DG-en en op verzoek van deze de JenV-onderdelen over (beleidsmatige) vraagstukken op het gebied van informatievoorziening en de beheersing van grote ICT-projecten.
Beschrijving directie/afdeling
JenV heeft een stevige ambitie op het gebied van Informatiebeveiliging. Hiervoor zijn verschillende verbeteractiviteiten gestart vanuit de Directie Informatievoorziening een Inkoop (DI&I). De verbetertrajecten zijn vastgelegd in een plan van aanpak Informatiebeveiliging (Programma IB 2.0). Naast deze activiteiten zijn er ook werkzaamheden die voortkomen uit audits en het testen van de feitelijke beveiliging maar ook het operationeel wegwerken van kwetsbaarheden, afwijkingen van de baselines, alarmen en mogelijk incidenten.
Het ontbreekt DI&I aan voldoende interne capaciteit om alle verbetertrajecten en ondersteuning in de operationele werkzaamheden (bij de JenV-organisaties) met voldoende urgentie en impact uit te voeren en of te begeleiden. Voorbeelden van verbetertrajecten in het Programma IB 2.0 zijn: het (laten) inrichten van een generieke voorziening voor Privileged Access Management (PAM) voor JenV; Breach and Atack Simulation optuigen en herinrichting trustrelaties organiseren. Er is behoefte aan coördinatie op een of meerdere projecten. Hiervoor zoeken wij een ervaren projectmanager met ruime kennis op het onderwerp Informatiebeveiliging, ook op technisch vlak.
Beschrijving omschrijving dienst, aanleiding en doel
De kandidaat zal voor JenV een of meerdere projecten die voortkomen uit het Programma IB 2.0 managen. De projectmanager coördineert de opzet van het project en de uitvoering ervan, onderdeel daarvan kan uitmaken de aansturing van leveranciers en het organiseren van de inkoop van middelen en na oplevering het borgen in de JenV lijnorganisatie.
Functiebenaming en beschrijving werkzaamheden
De kandidaat krijgt waarschijnlijk ook te maken met organisatorische benodigdheden zoals een DPIA, Risicoanalyse en Quickscan IB. De uitrol van een dienst naar de JenV organisaties kan tot de taken behoren van de projectmanager, waarbij een goede dienstbeschrijving, support model, uitrolaanpak en uitleg voor de beoogde gebruikers van de dienst noodzakelijk is.
De kandidaat zal de volgende werkzaamheden gaan uitvoeren: • Opstellen en uitvoeren van een plan van aanpak
Coördineren en uitvoeren van de organisatorische onderbouwing
Relatiebeheer voeren op interne leveranciers en bewaken van de afspraken met en
opleveringen door deze leveranciers.
Contact met interne en externe stakeholders, zoals Programmamanagement Programma IB
2.0 en CISO’s en CTO’s van aan te sluiten organisaties.
Begeleiden van inkoop- en inhuurtrajecten
Begeleiden van JenV organisatie bij de ingebruikname van IB diensten.
De volgende taken en verantwoordelijkheden worden onderkend:
Realisatie van een plan van aanpak.
Bewaking van interne en externe kwaliteitsnormen tijdens de realisatie van het project.
Bewaking van oplevering van producten, deadlines en scope.
Mede opstellen van producten
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox