Nederlandse Spoorwegen
max €90 per uur
Utrecht
36 uur per week
01 februari 2024
01 februari 2025
Dit ga je doen
Binnen dit team ga je aan de slag als platform engineer. Dit houdt in dat je het beheer en ondersteuning van de Atlassian producten Confluence Cloud,
Jira Software Cloud, Jira Service Management Cloud, Opsgenie en Bitbucket Datacenter gaat uitvoeren in een enterprise omgeving. Je bewaakt, borgt en
beheert de functionaliteit en security van deze applicaties. Je voert impactanalyses uit op wijzigingsverzoeken en voert deze al dan niet door.
Je stelt richtlijnen, documentatie en procedures op voor het gebruik en beheer van applicaties. Je hebt goed contact met de meer dan 4.000 gebruikers,
kent de behoeftes van deze doelgroep en helpt hen met inhoudelijke vragen. Je doet dit samen met je team, we verwachten niet dat je meteen alles weet
en zelfstandig uit kan voeren, maar wel dat je sociaal bent, leergierig en aansluiting zoekt. We zoeken een ervaren beheerder die weet hoe je hier in een
agile werkomgeving mee omgaat.
Bij ons staat samenwerking centraal, en we moedigen je aan om actief deel uit te maken van ons dynamische team. Hier krijg je de ruimte om proactief
informatie te delen, elkaar te ondersteunen en samen te groeien. We waarderen initiatief en moedigen je aan om met ideeën en oplossingen te komen. In
de rol van deze functie verwachten we dat je op een vriendelijke en doeltreffende manier reageert op gebruikersvragen, waardoor je een centrale rol
vervult in het creëren en in stand houden van langdurige, waardevolle relaties met onze gebruikers. Daarnaast bieden we je de kans om je expertise
continu te ontwikkelen en te delen, waarmee je bijdraagt aan de groei van het hele team. Kom bij ons werken en zet je talent in binnen een omgeving waar
jouw bijdrage echt telt en gewaardeerd wordt!
Buiten scope van deze functie is het beheren van infrastructuur, het doorvoeren van product-upgrades en automatiseren m.b.v. scripts en code.
Hoe ziet je werkdag er uit?
Je begint de ochtend door in Slack te checken wat er speelt binnen je team en wat de status is van onze producten en diensten. Dan is het tijd voor de
Daily Standup, waarin je met je team afstemming zoekt over de voortgang van de Support-tickets en Product Backlog Items op het Kanban Board. Tijdens
de stand-up haal je het net op met je teamleden en bespreek je de aanpak van de openstaande issues. Daarbij denk je alvast na over verbeterpunten die
je kunt inbrengen in de Retrospective van morgen om als team nog beter te kunnen samenwerken.
Na de stand-up is het tijd voor een Refinement sessie met de Product Owner: Samen met je team bespreek je de hoogst geprioriteerde Product Backlog
Items. Als deze voldoende duidelijk zijn en met behulp van Story Points ingeschat zijn, weet je dat je hier de komende dag mee aan de slag kunt.
De rest van de dag werk samen met de andere engineers aan de openstaande items. Je schrijft een blogpost om de gebruikerscommunity te informeren
over de nieuwe mogelijkheden in het platform en corrigeert nog een laatste instelling in de SSO configuratie van één de producten. Je voert nog een snelle
peer-review uit om de kwaliteit van afgeronde items te valideren. Met je teamleden werk je aan het ondersteunen van gebruikers met functionele
wijzigingen in de tools binnen het platform of werk je op basis van experimenten uit hoe het beheer van één van de producten nog beter ingericht kan
worden. Het uitwerken van de impactanalyse en het testen van een nieuwe release van een tool kan ook onderdeel zijn van je werk. Het borgen van
informatie in de beheerwiki of op de kennisbank is een steeds terugkerende thema.
Je sluit de dag af door de backlog items te voorzien van een statusupdate zodat jij en je team goed voorbereid de volgende dag in gaan.
Hier ga je werken
Binnen NS worden intern vele bedrijfsapplicaties ontwikkeld met behulp van de meest moderne technologieën. De afdeling CPO (Centrale Platform
Organisatie) is verantwoordelijk voor de generieke IT diensten binnen NS, onder deze afdeling valt het NS ontwikkelplatform: TOPAAS. Het TOPAAS
Platform faciliteert collaboration tooling, continuous delivery pipelines en virtuele ontwikkelwerkplekken om alle facetten van een IT traject binnen NS te
kunnen ondersteunen. Om de NS ontwikkelteams op elk moment te kunnen voorzien van kant-en-klare ontwikkelomgevingen zijn actuele en relevante
tools en deskundige ondersteuning essentieel.
Het TOPAAS Platform wordt gefaciliteerd door het TOPAAS Platform Team. Dit team is verantwoordelijk voor de volledige dienstverlening en verzorgt het
lifecycle-management van de TOPAAS producten, ontwikkelt de selfservice-faciliteiten, en ondersteunt de platform gebruikers. Het TOPAAS Platform
Team bestaat uit meerdere agile productteams die elk verantwoordelijk zijn voor een deel van de dienstverlening. De teamleden werken intensief samen.
Het platform team werkt volledig volgens de Agile en DevOps principes en hanteert daarbij de Kanban methode in combinatie met Scrum en ITIL. Het
leveren van waarde voor onze veelal technische gebruikers staat hierin centraal. De werkzaamheden zijn voor minimaal 32 en maximaal 36 uur per week.
Hybride werken
NS heeft werkplekken op het Hoofdkantoor Utrecht NS en op de Eempolis in Amersfoort. Binnen het TOPAAS Platform Team werken we elke dinsdag
samen op kantoor op de locatie Eempolis in Amersfoort. Voor de rest van de dagen is er de mogelijkheid om vanuit huis of op kantoor te werken. Voor
thuiswerken wordt je geacht over een betrouwbare video- en audioverbinding en een goede eigen werkplek te beschikken. We werken samen in MS
Teams en Slack.
Dit zijn de eisen
Op NS kun je rekenen
Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox