Gemeente Alphen aan den Rijn

Beheerder begraafplaatsen op locatie

Gemeente Alphen aan den Rijn

  • geen max tarief

  • Utrecht

  • 36 uur per week

  • Buitendienst
  • 16 november 2020

  • 31 januari 2021

De opdracht­omschrijving

Als locatie-beheerder van de 8 begraafplaatsen in de gemeente Alphen aan den Rijn draag je zorg voor het juiste verloop van alle begrafenissen en bijzettingen. Je zorgt in overleg met de begraafplaatsadministratie voor de planning van de werkzaamheden. Samen met je collega`s vorm je een team van 3-6 personen, die zorgen dat alles tot in de puntjes geregeld is. Je staat betrokkenen en nabestaanden correct te woord, informeert bezoekers en treedt corrigerend op als regels niet worden nageleefd. Ook onderhoud je contacten met begrafenisondernemers over diverse onderwerpen.  Je bent flexibel en bereid ook op zaterdagen (in uitzonderlijke gevallen ook zondagen) te werken als het werk dit vraagt. Periodiek stem je af met de Beheerder Openbare Ruimte over onderwerpen zoals de capaciteit voor begraven, het ruimingsbeleid, het beheerplan e.d. Ook is er afstemming met de toezichthouder groen over de onderhoudswerken door derden.
Tenslotte werk je mee bij reguliere werkzaamheden rond begraven. Bv het openen en/of  sluiten van graven of het rechtzetten gedenktekens en ophogen graven.

Wie ben je?
Je hebt een relevante opleiding gericht op het beheer van begraafplaatsen op MBO-niveau en bent in het bezit van je rijbewijs BE. Je bent bijzonder klantgericht en je communicatieve vaardigheden zijn goed. Affiniteit met de uitvaartbranche en enige jaren ervaring in soortgelijk werk is een vereiste. Competenties zijn: klant- en resultaatgericht, vertrouwen en verantwoordelijkheid nemen en geven, samenwerken, initiatiefrijk, inlevingsvermogen en vakbekwaam handelen. Bovendien verwachten we dat je je herkent in de identiteit van onze organisatie.

Je taken in een overzicht:
  • Werkplanning team begraven, voorbereiding begrafenissen. 
  • Het tijdig plannen en afstemmen van begrafenissen met de planning U&S / PC hoofd en begraafplaatsadministratie
  • Aansturing van de werkzaamheden en zorg voor voldoende bezetting.
  • Afstemming met de begraafplaatsadministratie (gebruikmakend van digitale hulpmiddelen en systemen)
  • Communicatie met ondernemers/steenhouwers/aannemers.
  • Toewijzen vrije graven op aanwijzing van de begraafplaatsadministratie volgens de afspraken in de begraafplaatsverordening. Waarin wordt beschreven dat particuliere graven voor directe begraving in volgorde van ligging worden uitgegeven
  • Periodiek en regelmatig afstemmen met Beheerder Openbare Ruimte  (uit gemeentehuis). Dit betreft onder meer
    • het  pro-actief meedenken en meewerken om tijdig te handelen bij terugkerende werkzaamheden en onderhoud, vervangingen of het mede opstellen van beheerplannen.
    • Contacten over de staat van onderhoud van de grafbedekking met rechthebbenden (bv bij slecht onderhoud, niet passende ornamenten e.d.)
    • afstemming over de capaciteit voor begraven (volle velden, grafkelders vol, etc )
    • voorbereiden en plannen ruimingen
    • contacten over uitvoeringstaken  met andere opzichters of diensten ( bv milieudienst)
  • Voorlopen, vooralsnog wel. Dit is afhankelijk van afspraken die gemaakt gaan worden tussen de gemeente en de begrafenisondernemers Uitvoeren van (complexe) onderhouds- of reparatiewerkzaamheden.
  • Communicatie met nabestaanden. Met name over grafonderhoud/etc. Vragen over kosten, grafrechten ed. verlopen via de begraafplaatsadministratie. 
  • Meewerken/ meehelpen bij voorkomende werkzaamheden. Bv het openen en/of  sluiten van graven of het rechtzetten gedenktekens en ophogen graven.

 

De Eisen

  • Kandidaat is flexibel inzetbaar en bereid indien nodig de weekend te werken.
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO 4 diploma

De Wensen

  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek: - Overtuigingskracht - Teamspeler - Enthousiast - Luisteren - Communicatiefvaardig - Omgaan emoties op begraafplaasten nav praktijk voorbeelden.
  • Kandidaat is per 16 november 2020 beschikbaar.
  • Kandidaat is het in het bezit van een rijbewijs B. Dit dient duidelijk vermeld te zijn in het cv
  • Kandidaat heeft op het CV minimaal 2 relevante referenties (naam, nummer en functie) toegevoegd.
  • Kandidaat heeft ervaring in het plannen van werkzaamheden rondom het begraven, met derden.
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring als beheerder op een begraafplaats.
  • Kandidaat heeft een opleiding / cursus gevolgd m.b.t. begraafplaatsbeheerder

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox