gemeente Utrecht

Arbo- en kwaliteitscoördinator

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Bij Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) zijn alle taken gebundeld op het terrein van vergunningverlening, toezicht en de handhaving in het fysieke domein. Denk hierbij onder andere aan de boa's die op straat lopen en de inspecteurs die bouwplaatsen controleren. De contacten zijn vaak één op één gericht op de individuele ondernemer of burger. VTH telt ruim 500 medewerkers. Je bent werkzaam binnen het stafteam van VTH. In dit team werken nog andere collega’s in diverse rollen.

We zijn opzoek naar iemand die tijdelijk de rol van Arbo- en kwaliteitscoördinator kan vervullen, totdat we een vaste medewerker kunnen aannemen. Op termijn zullen we deze positie ook openstellen voor een vaste aanstelling. De opdracht kan verlengd worden wanneer er nog geen vaste medewerker aangenomen is. 

Je taken zijn:
Als Coördinator Arbo & Kwaliteit bij Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) is jouw verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat onze medewerkers onder veilige en gezonde omstandigheden kunnen werken. Hierbij speel je een coördinerende rol in het naleven van wettelijke kwaliteits- en veiligheidsnormen. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies aan medewerkers, leidinggevenden en het MT van VTH op het gebied van Arbo & kwaliteit. Ook het betrekken van de OR is een belangrijk onderdeel van je werk. 
Daarnaast draag je proactief bij aan een veilige, gezonde en innovatieve werkomgeving, o.a. door middel van ons leer- en ontwikkelplan. Jouw functie bestaat uit drie hoofdcomponenten: 
•    Als veiligheidsfunctionaris waarborg je de veiligheid op de werkvloer, zowel binnen als buiten het Stadskantoor, en zorg je voor naleving van geldende wet- en regelgeving op het gebied van Arbo. 
•    Als preventiemedewerker focus je op het voorkomen van arbeidsongevallen en het bevorderen van de gezondheid op de werkvloer. Dit doe je door het communiceren, informeren en voorlichten van management en medewerkers over het arbobeleid en gezond en veilig werken. 
•    Als kwaliteitsmedewerker zorg je ervoor dat VTH voldoet aan vereiste kwaliteitsnormen en procedures en draag je bij aan de voortdurende ontwikkeling van VTH. 

Je dagelijkse werkzaamheden omvatten onder andere risicoanalyses uitvoeren, veiligheids- en gezondheidsplannen opstellen, medewerkers voorlichten en trainen, en incidentonderzoeken coördineren. Jij bent verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van het arbobeleid van VTH, met name op het gebied van verzuim en preventie. Als Coördinator Arbo & Kwaliteit heb je een veelzijdige rol waarin je initiatief kunt nemen en bijdraagt aan een veilige, duurzame en prettige werkomgeving voor alle VTH-medewerkers.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je beschikt over minimaal hbo werk- en denkniveau:
  • Dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer de bovenstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie: 1. Naam organisatie: 2. Naam contactpersoon: 3. Afdeling en functie contactpersoon: 4. Telefoonnummer contactpersoon: Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.

De Wensen

  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. .Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
  • Wat is je telefoonnummer en e-mailadres? Het is mogelijk meerdere contactgegevens op te geven, bij voorkeur ontvangen we de contactgegevens van de aanbieder die de offerte heeft ingediend. We hebben deze gegevens nodig voor het eventuele inplannen van een kennismakingsgesprek en administratieve afhandeling.
  • Aantal jaren aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie: - 0 tot 4 jaar - 4 tot 7 jaar - Meer dan 7 jaar
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
  • Beschrijf jouw werkervaring met riso inventarisatie (RIE) en het creëren van een gezonde werkomgeving. Wat was jouw rol en aanpak?

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox