Gemeente Amsterdam

Toets coördinator

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
Je coördineert het toetsproces binnen SCB voor Knooppunt Amstel, inclusief planning, voorbereiding en afstemming met opdrachtnemer. Je bewaakt deadlines, beoordeelt documenten en zorgt voor een soepel verloop van toetsing en acceptatie. Later kunnen taken uitbreiden richting af- en oplevering. Start met ca. 24 uur/week, opbouw mogelijk tot 36 uur.

Werkzaamheden
  • Aansturen, coördineren en begeleiden van het toetsproces in het kader van systeemgerichte contractbeheersing (SCB) zowel intern als de afstemming met de opdrachtnemer. Denk hierbij aan het opstellen van een toetsplanning, het voorbereiden van toetsen, het organiseren van in- en outtakes en het inplannen van de toetsen in overleg met auditors en de opdrachtnemer.
  • Het is de bedoeling dat je de toetsen inhoudelijk voorbereidt zodat de toetsers met de juiste vraagstelling op pad worden gestuurd. Ook controleer je toetsverslagen op kwaliteit en zorgt dat alles rondom het toetsproces wordt geregeld en op rolletjes loopt.
  • Het beoordelen en laten beoordelen van documenten ingediend ter acceptatie of ter toetsing. Het is de bedoeling je documenten die binnenkomen ter toetsing of ter acceptatie uitzet binnen het team, dat je de deadlines bewaakt en de beoordelingsresultaten verzamelt en samenbrengt tot 1 samenhangend en gecontroleerd resultaat dat door de CM vastgesteld kan worden.
  • Administreren van alle (tussen)producten/ documenten en e-mails van het toets- en acceptatieproces.
  • Operationeel aanspreekpunt voor de projectmedewerkers en voor de opdrachtnemer aangaande SCB, toetsing en acceptatie.
  • Later worden de werkzaamheden mogelijk uitgebreid met werkzaamheden met betrekking tot het organiseren van de samenwerking op het gebied van af- en opleveren en overdragen. Hierbij richt je je vooral zal op het maken van werkafspraken met de opdrachtnemer en beheerders met betrekking tot de as-built informatie en de toetsing en coördinatie daar omheen.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

Over Zuidas/Zuidasdok

Zuidas
Bouwen aan een unieke Amsterdamse stadswijk, waar duizenden mensen wonen, werken en recreëren. Dat is ons werk. We doen dat in opdracht van de gemeenteraad van Amsterdam. Zuidas is een internationale toplocatie, op een strategische plek tussen de binnenstad en Schiphol. Het gebied ontwikkelt zich tot een complete stadswijk. Een toplocatie waarin werken, wonen en voorzieningen worden gecombineerd, en met een sterk internationaal karakter. Zuidas kenmerkt zich door een goede bereikbaarheid vanwege de nabijheid van station Amsterdam Zuid, verschillende metrostations, de snelweg A10 Zuid en de nabijheid van Schiphol.

Zuidasdok
Tegelijkertijd met de gebiedsontwikkeling Zuidas wordt een van de belangrijkste infrastructurele projecten van Nederland gerealiseerd: Zuidasdok. Om de bereikbaarheid van Amsterdam en de noordelijke Randstad te bewaken en de leefbaarheid in Zuidas te vergroten, realiseren we met Zuidasdok het volgende:

• Vernieuwen en uitbreiden station Amsterdam Zuid;

• Verbreden en deels ondergronds brengen snelweg A10 Zuid;

• Herinrichten van de knooppunten De Nieuwe Meer en Amstel;

• Herinrichten openbare ruimte stationsgebied.

De opdrachtgevers van Zuidasdok zijn het Rijk, de provincie Noord-Holland, Vervoerregio Amsterdam en gemeente Amsterdam. De uitvoerende organisaties voor Zuidasdok zijn Rijkswaterstaat, ProRail en de gemeente Amsterdam, samen vormen zij de programmaorganisatie Zuidasdok.

De Eisen

  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).  
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring in een relevante functie, zoals toetscoördinator bij een opdrachtgever of kwaliteitsmanager bij een opdrachtnemer. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: •    organisatie •    naam contactpersoon •    telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Voor een objectieve referentie mag de inschrijver zichzelf niet als referent opgeven. Let op: de referent dient op de hoogte te zijn  
  • Eis - Draaideurconstructie Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam? Let op antwoordmogelijkheden: Nee, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. Ja, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar wel in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. (KO)  
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - Werk- en denkniveau De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Opleiding De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende hbo diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 1 jaar ervaring bij een bouw of infra project met een omvang van ten minste 100 miljoen Euro waar een UAV-gc contract of DBFM(O) contract van toepassing was. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: •    organisatie •    naam contactpersoon •    telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Voor een objectieve referentie mag de inschrijver zichzelf niet als referent opgeven. Let op: de referent dient op de hoogte te zijn  

De Wensen

  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis en werkervaring met het coördineren van toetsprocessen in relatie tot opdrachtnemer (documenttoetsen, systeemgerichte contractbeheersing) bij een infra- of bouwproject waar een UAV-gc of een DBFM(O) contract van toepassing was. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat deze functie graag vervult, voldoet aan de eisen en wensen en daarom bij uitstek geschikt is voor deze functie. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis en werkervaring met het organiseren en uitvoeren van het af- en opleverproces en het toetsen en overdragen van areaalinformatie naar toekomstig beheerder(s). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Plannen
  • Toetsing van de competentie: Voortgangscontrole
  • Toetsing van de competentie: Flexibel gedrag
  • Toetsing van de competentie: Verantwoordelijkheid
  • Toelichting Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 110,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.  

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
03 november 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox