Gemeente Westland

Senior inkoopadviseur

Gemeente Westland

  • max €104 per uur

  • Zuid-Holland

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 28 oktober 2025

  • 28 april 2026

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Bouw mee met de gemeente Westland. De gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is de gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt de gemeente Westland haar inwoner ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente.

Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!

Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit Concern control en eenheid Bureau gemeentesecretaris.

Opdracht
De verantwoordelijkheid voor inkopen is centraal belegd met het oog op rechtmatigheid, doelmatigheid, consistentie en bewaking van de kwaliteit van de vele inkoopprocedures.

Als Inkoopadviseur werk je aan de begeleiding en verbetering van het inkoopproces binnen de gemeente Westland. Je adviseert de verschillende teams van de gemeente bij het uitvoeren van inkooptrajecten voor 'Leveringen', 'Diensten' en 'Werken' en begeleidt zelfstandig aanbestedingen. Dit kunnen meervoudig onderhandse procedures zijn maar ook nationale of Europese aanbestedingsprocedures. Omdat de gemeente Westland deelneemt aan een inkoopsamenwerking worden ook regelmatig collectieve aanbestedingen uitgevoerd.

Je bent strategisch en tactisch sparringpartner vanaf het moment van het formuleren en uitzetten van de offerteaanvraag tot aan de administratieve afhandeling van de contracten. Je informeert de organisatie over de ontwikkelingen op het gebied van de (Europese) aanbestedingswet- en regelgeving. Je adviseert proactief over rechtmatig en doelmatig inkopen en draagt bij aan een uniform inkoopproces

Competenties

  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en goede contactuele eigenschappen.
  • Je bent in staat vraagstukken vanuit meerdere perspectieven te benaderen.
  • Je beschikt over een goede balans tussen flexibiliteit en standvastigheid.
  • Je bent goed in staat om zelfstandig te werken en werkt graag samen in een team.
  • Een goed analytisch en probleemoplossend vermogen is van groot belang, naast accuratesse, doorzettingsvermogen en resultaatgerichtheid.

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg

 

De Eisen

  • 3. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding.
  • 4. Beschikbaar per november 2025 voor gemiddeld 32 tot 36 uur per week;
  • 5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als inkoopadviseur binnen een overheidsorganisatie;
  • 6. Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren en leiden van Europese aanbestedingsprocedures bij de overheid

De Wensen

  • 7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het uitvoeren en leiden van meervoudig onderhandse en Europese aanbestedingsprocedures zoals die gelden voor de overheid
  • 8. Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren en leiden van meervoudig onderhandse aanbestedingsprocedures binnen een overheidsorganisatie, licht duidelijk toe waar dit is opgedaan
  • 9. Afgeronde NEVI-2 inkoopopleiding of vergelijkbare opleiding onderbouwd dmv een toelichting
  • 10. Aantoonbare werkervaring met het gebruiken van het aanbestedingsplatform TenderNed
  • 11. Aantoonbare werkervaring met het inkopen van 'Leveringen', 'Diensten' en 'Werken' op ICT gebied
  • 12. Aantoonbare werkervaring met verbetertrajecten t.a.v. inkoop, contractmanagement en/of contractbeheer

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
28 oktober 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox