Gemeente Zeist

teammanager begraafplaats en crematorium Zeister Bosrust

Gemeente Zeist

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 65.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Begraafplaats en crematorium Zeister BosrustIn Zeist ligt de gemeentelijke begraafplaats en crematorium Zeister Bosrust. De locatie bestaat uit een begraafplaats, een crematievoorziening, een aula, horecafaciliteiten en een kantoorruimte voor de medewerkers.

In april 2020 is de gemeentelijke begraafplaats uitgebreid met een crematorium. Het team bestaat uit een teammanager (waarvoor nu een tijdelijke vacature is), een coördinator (die verantwoordelijk is voor de dagelijkse operationele aansturing), 6 algemeen medewerkers en 3 medewerkers buitendienst.

Opdracht
De huidige teammanager van de gemeentelijke begraafplaats en crematorium Zeister Bosrust vertrekt per eind september 2021 (pensioen). Doel is om, vanaf 1 september 2021, tijdelijke vervanging te organiseren voor de duur van 6 maanden, zodat de aansturing van team Zeister Bosrust is gegarandeerd en er een degelijke overdracht kan plaatsvinden. Met de tijdelijke aansturing wordt tijd en ruimte gecreëerd om goed afgewogen keuzes te maken t.a.v. de structurele invulling van de functie van teammanager.

Op hoofdlijnen zoeken we voor de tijdelijke aansturing een strategische en tactische bedrijfsleider.
De dagelijkse en operationele aansturing is belegd bij de coördinator. De taken die onder de tijdelijke aansturing van de teammanager vallen zijn:

  • Taakverdeling teammanager en senior aanscherpen, borgen en bewaken
  • Ontwikkeling en beoordeling medewerkers
  • Koers bedrijf/Zeister Bosrust samen met politiek bepalen
  • Linking pin met de uitvaartondernemers (accountmanagement)
  • Linking pin en samenwerking met andere gemeenten en crematoria
  • Strategie en contacten onderhouden
  • Kwaliteit dienstverlening verbeteren en borgen
  • Linking pin met de gemeentelijke organisatie

De strategische en tactische opgaven die in de komende periode opgepakt moeten worden zijn:

| 1

| Doorontwikkeling Zeister Bosrust/positionering

| | 2

| Inrichten proces tbv rechtmatigheids- en doelmatigheidsverantwoording

| | 3

| Planvorming pand

| | 4

| Actualiseren beheersverordening

| | 5

| Realisatie natuurbegraafplaats

| | 6

| Uitbreiding urnentuin

| | 7

| Lijst behoudenswaardige graven

| | 8

| Vaststellen beheerplan

| | 9

| Versterken biodiversiteit en natuurbeleving park

|

Profiel
Je werkt en denkt op hbo niveau en je hebt minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding. Verder heb je minimaal 3 tot 5 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke eindverantwoordelijke functie als teammanager/bedrijfsleider bij een begraafplaats/crematorium. Je hebt ruime ervaring met het aansturen, coachen en begeleiden van een operationeel team. Je bent een “zakelijk-politiek-leider”: Je kunt de commerciële belangen met de politieke belangen verbinden, durft koers te kiezen en lastige knopen door te hakken.

 

Competenties

  1. Coachen en motiveren
  2. Besluitvaardigheid
  3. Omgevingsbewustzijn
  4. Ondernemen
  5. Initiatiefrijk
  6. Verbinden
  7. Politieke sensitiviteit

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring als teammanager/bedrijfsleider van een begraafplaats/crematorium;

De Wensen

  • Beschikbaar per 1 september 2021. (30 pt)
  • Aantoonbare werkervaring met het aansturen van een operationeel team bij een begraafplaats/crematorium; (20 pt)
  • Aantoonbare werkervaring in een gemeentelijke organisatie; (10 pt)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare eindverantwoordelijke functie als teammanager/bedrijfsleider van een begraafplaats/crematorium; (40 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox