Gemeente Breda

Senior communicatieadviseur

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Stevige senior communicatieadviseur gezocht die het verschil maakt in Breda.
Breda groeit. De stad telt straks meer dan 200.000 inwoners. Dat vraagt om slimme keuzes, duidelijke communicatie en betrokkenheid. Als senior communicatieadviseur draag jij bij aan het realiseren van maatschappelijke opgaven zoals wonen, stedelijke ontwikkeling en ruimtelijke ordening. Jij zorgt voor een communicatieaanpak die werkt – voor beleid, projecten én inwoners.

Wat ga je doen?
Jij weet als geen ander dat een goede communicatiestrategie bijdraagt aan bewustwording, draagvlak en succesvolle uitvoering. Daarnaast ben je in staat om het goede gesprek overtuigend het gesprek te voeren met collega’s, directie en bestuurder en in- en externe stakeholders. Daarom:

  • Adviseer je over communicatieaanpakken bij de meer complexe projecten, plannen en beleidsvraagstukken.

  • Ontwikkel je creatieve en effectieve communicatiestrategieën.

  • Coördineer je de uitvoering van communicatieaanpak, samen met collega’s en externe partners.

  • Beantwoord je losse communicatievragen

  • Bewaak je de voortgang, prioritering en kwaliteit van communicatieactiviteiten.

  • Adviseer je over participatie en draagvlak in de samenleving.

  • Analyseer je maatschappelijke signalen en trends via (social) media.

  • Houd je rekening met stakeholders en het politieke speelveld.

Waar jij en je collega’s het verschil maken
Je komt terecht in Team Communicatie: een energiek team van zo’n 30 communicatieprofessionals. Samen adviseren en ondersteunen jullie het college, de directie en de organisatie. Het team is verdeeld in vijf expertises: projectcommunicatie, communicatie bestuur, newsroom, interne communicatie en corporate communicatie.
Jullie werken vanuit de visie Communiceren met Focus en dragen bij aan de groei van de stad en het realiseren van maatschappelijke opgaven. Je werkt intensief samen met programmamanagers, projectleiders, beleidsadviseurs en externe stakeholders. Samen maken jullie het verschil voor Breda.

Breda brengt het samen
Bij Gemeente Breda werken we samen aan een stad die groeit en bloeit. We waarderen lef, betrokkenheid en resultaatgerichtheid. We geven ruimte aan jouw ideeën en initiatief. Iedereen is welkom – ongeacht afkomst, leeftijd, geslacht of beperking. Samen maken we Breda.

De Eisen

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding op gebied van Communicatie of Journalistiek. Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in rol van communicatieadviseur. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat is een stevige adviseur met analytisch vermogen, maatschappelijk betrokken en in staat complexe maatschappelijke opgaven tot een succes te maken met de juiste inzet van communicatie. Dit moet blijken uit het cv.
  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.

De Wensen

  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - analytisch en strategisch denken - communicatief mondeling en schriftelijk sterk - omgevingsbewustzijn - flexibiliteit - overtuigingskracht en weerbaarheid - prioriteiten stellen en resultaatgerichtheid De week van 8 december a.s. is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.
  • Uw kandidaat heeft een HBO opleiding op gebied van Communicatie of Journalistiek, aangevuld met een opleiding op het gebied van bestuurskunde, gedragsverandering of marketing. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in de rol van communicatieadviseur, binnen een lokale overheid of andere semi-profit-organisatie van enige omvang (tussen de 75 en 150 medewerkers). Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in een rol van communicatieadviseur, bij een gemeentelijke organisatie >100.000 inwoners. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft aantoonbare senioriteit in kennis en kunde en persoonlijkheid (denk aan grote maatschappelijke transities, complexe vraagstukken met diverse stakeholders, gevoelige materie). Dit moet blijken uit de motivatie en het cv.
  • Uw kandidaat heeft aantoonbare ervaring met politiek-bestuurlijke gevoelige vraagstukken in een complexe omgeving. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van recente relevante referenties met betrekking tot de functie Senior Communicatieadviseur (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat kan starten op de startdatum van deze opdracht/aanvraag.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox