Gemeente Hardenberg
max €110 per uur
Noord-Brabant
16 uur per week
03 juni 2024
31 mei 2027
Senior Adviseur verbijzonderde interne controle (8-16u)
HET GAAT OM HARDENBERG
Bij de gemeente Hardenberg werk je met veel plezier en energie aan de opgaven en uitdagingen in de samenleving. Dit doe je samen met ruim 550 collega's. Dat doe je in een professionele organisatie. Daarbij staat de samenleving centraal. Want het gaat om Hardenberg.
De gemeente Hardenberg is een mooie en bijzondere gemeente om in te wonen en werken. Het uitgestrekte platteland gaat hand in hand met economische groei, bruisende centra, een sterke maakindustrie en stedelijke voorzieningen. In tegenstelling tot veel andere grensgemeenten groeit de Hardenbergse bevolking en economie. Met meer dan 61.000 inwoners is Hardenberg de tweede gemeente van de regio Zwolle. Onze omgevingsvisie vertelt het verhaal van Hardenberg. We staan voor een periode van groei waarin we ons door ontwikkelen tot Landstad Hardenberg. Centraal hierin staan de verdere uitbouw van onze streekfunctie, een aantrekkelijk buitengebied en een sterk voorzieningenniveau. Dit gaan samen met een krachtige, duurzame en concurrerende economie.
Hardenberg blijft zich ontwikkelen. We werken toe naar ‘Landstad Hardenberg’. Om deze ambitie waar te maken is meer menskracht nodig. En daar hebben we jouw hulp voor nodig!
OPDRACHTOMSCHRIJVING
De adviseurs VIC komen te werken binnen het team concerncontrol. Het team bestaat uit de concerncontroller, de functionaris gegevensbescherming, de functionaris informatiebeveiliging, een privacy-officer en de adviseurs verbijzonderde interne controle. Dit team is onafhankelijk gepositioneerd rechtstreeks onder de gemeentesecretaris / algemeen directeur.
In Hardenberg werken we continu aan de (door)ontwikkeling van de kwaliteit van de bedrijfsvoering. Dat doen we door aandacht voor procesbeheersing en controles in de eerste, tweede en derde lijn. De resultaten van de interne controles dragen in belangrijke mate bij aan de controles van de accountant en aan de rechtmatigheidsverantwoording van het college aan de gemeenteraad. We werken aan een ontwikkeling waarin verschillende controles en audits in samenhang worden uitgevoerd, beoordeeld en gerapporteerd. Wij zijn van plan in 2024 een nieuwe applicatie in gebruik te nemen waarin controleresultaten en beoordelingen kunnen worden opgenomen. Voor informatiebeveiliging, privacy management, informatiebeheer, financiële rechtmatigheid, fiscale rechtmatigheid en risicomanagement.
Wij verlenen in 2024 nog diensten aan de gemeente Ommen voor processen van Maatschappelijk domein (backoffice), Openbaar gebied en ICT. De accountant van Ommen maakt gebruik van de werkzaamheden van de accountant van Hardenberg om voldoende en geschikte controle-informatie te verkrijgen. Daarvoor zijn auditinstructies opgesteld. De VIC doet de nodige werkzaamheden, waarmee voldaan wordt aan de invulling van de auditinstructies en de accountant van Hardenberg daarop kan steunen. Vanaf 2025 vervallen deze werkzaamheden.
Wat ga je doen:
WAT VRAGEN WIJ?
WAT BRENG JE MEE?
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox