Gemeente Alphen aan den Rijn

Project inkoopadviseur

Gemeente Alphen aan den Rijn

  • max €110 per uur

  • Zuid-Holland

  • 32 uur per week

  • Inkoop
  • 07 juli 2025

  • 31 december 2025

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied. 132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn.

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

De opdracht wordt vervuld vanuit uit Team Juridische Zaken en Inkoop - Ruimte. Het team zorgt vanuit voor integrale JZI-advisering op het gebied van contracten, aansprakelijkstellingen, verzekeringen, aanbestedingen en het fysieke domein, waaronder handhaving en veiligheid.

Opdracht
Het Team Juridische Zaken & Inkoop (verder: JZI) maakt onderdeel van de directie Bedrijfsvoering. Deze directie heeft een kader stellende en adviserende rol richting de vakteams in de verschillende domeinen van de gemeente. Het team Inkoop begeleidt nationale en Europese aanbestedingen en. Het team is in transitie en er vindt een herpositionering van de Inkoopfunctie plaats.

De opdracht betreft het:

  • Begeleiden en uitvoeren van nader concreet te bepalen Europese openbare en niet-openbare aanbestedingen. Op de planning staan o.a.:
    • Verduurzamingsonderzoek Vastgoed
    • Beschoeiingenonderhoud
    • Raamovereenkomst tijdelijke huisvesting/units (strategische ROK)
    • Reconstructie Oranjebuurt West Benthuizen
  • Reconstructie Barendstraat, Dorpstraat en BootstraatIn onderling overleg kunnen aanbestedingen alsnog gewisseld worden.
  • Adviseren van projectteams over de te volgen aanbestedingsstrategie en het naleven van de Aanbestedingswet en het Inkoop- en aanbestedingsbeleid.
  • Het operationaliseren van deelprojecten in het kader van de herpositionering van inkoopfunctie bij de gemeente.
  • De begeleiding en verdere opleiding van nieuwe inkoopadviseurs in dienst bij de gemeente tot volwaardige inkoopadviseurs.

Je brengt zaken in beweging en kunt moeiteloos schakelen in beïnvloedingsstijlen om je doel te bereiken. Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden en bent daarbij een stevige gesprekspartner op de verschillende (strategische) niveaus binnen de gemeentelijke organisatie.

Competenties

  • Schriftelijke en mondelinge communicatief vaardig;
  • Flexibel;
  • Klantgericht;
  • Resultaatgericht;
  • Analytisch;

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Deze dagen zijn flexibel én hybride in te delen over het aantal gevraagde uren.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Maximaal uurtarief van € 110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer;
  • Aantoonbare werkervaring in advisering aangaande (Europees) inkopen en aanbesteden binnen een politiek-bestuurlijke organisatie;

De Wensen

  • Afgeronde opleidingen op het gebied van inkoop en (Europees) aanbesteden zoals NEVI 2 en/of verdiepende/gevorderde opleidingen aanbestedingsrecht
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen een 100.000+ gemeente
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoopadviseur binnen het fysieke domein
  • Aantoonbare werkervaring met het gebruik van het digitale inkoopplatform Mercell
  • Aantoonbare ervaring met het uitvoeren, begeleiden of adviseren over projecten rondom de professionalisering van de inkoopfunctie van een overheidsorganisatie

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
07 juli 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox