De opdracht
Samen met de collega’s van applicatiehosting ben je primair verantwoordelijk voor de afhandeling en bewaking van 2e-lijns incidenten. Doel is om verstoringen en vragen van klanten zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen de normtijden (KPI’s) en de gewenste kwaliteit af te handelen. Daarnaast is nauwkeurig werken en goede communicatie richting deelnemers essentieel om de gewenste dienstverlening te behouden en waar mogelijk te verbeteren.
Kerntaken:
- Je bent een échte ‘troubleshooter’ van complexe problemen. Je analyseert deze grondig en lost deze waar mogelijk op.
- Je voert regie op onze leveranciers.
- Je zorgt ervoor dat applicaties soepel draaien, inclusief onderhoud, updates en het oplossen van technische problemen.
- Je geeft advies over hoe applicaties efficiënter kunnen worden ingezet om bedrijfsdoelen te ondersteunen.
- Je ondersteunt en begeleidt collega’s en draagt zorg voor de functionele aansturing van het team.
- Je kennis blijft up-to-date met nieuwe technologieën en best practices en deze kennis deel je binnen het team.
- Je verzorgt (samen met functioneel beheerder) de complete intake van wijzigingsverzoeken en voert deze zelfstandig of met collega's uit.
- Je doet voorstellen tot verbeteringen in bestaande processen en systemen en je integreert nieuwe technologieën.
- Je neemt deel aan de piketregeling van ICT WBW.
- Je distribueert applicaties via diverse media.
- Je bestudeert het gedrag van applicaties op de packaging VM’s en verwerkt deze tot een intakedocument met bijbehorende configuratiebestanden.
- Je voert applicatie-installaties uit op het netwerk of de applicatieserver.
- Je voert geautomatiseerde (level 2) installaties uit via MECM.
Competenties
- Regie voeren
- Procesmatig werken
- Goede communicatieve vaardigheden en beheersing van de Nederlandse taal.