UWV
geen max tarief
Utrecht
38 uur per week
01 juni 2024
01 juni 2025
UWV heeft als doel mensen in de samenleving van een vast inkomen te voorzien of dat te bevorderen. Personen die de AOW leeftijd bereiken werken in beginsel niet door bij UWV daar zij al voorzien zijn van een vast inkomen (AOW en mogelijk pensioen). Dit geldt zowel voor eigen personeel als voor ingehuurde externe medewerkers (op detacheringsbasis en als zzp’ers). Personen die de AOW leeftijd bereikt hebben, of die tijdens de inhuurtermijn zullen bereiken, worden om deze reden afgewezen.
Voor de divisie Sociaal Medische Zaken (SMZ) district Groot Amsterdam zijn wij ter versterking van ons team op zoek naar een:
Medisch Secretaresse
Ben jij een enthousiast Medisch Secretaresse die beschikt over de juiste ambities en pas jij in onderstaand profiel? Dan is deze functie wellicht iets voor jou!
Voor UWV Sociaal Medische Zaken zijn wij op zoek naar een Medisch Secretaresse voor 24-28 uren per week, voor een periode van een jaar met kans op verlenging. Je standplaats is Amsterdam, aan het kantoor aan de Delflandlaan.
Waar ga je werken?
Divisie Sociaal Medische Zaken (SMZ) kijkt bij ziekte wat iemand nog wél kan. Je maakt met cliënten afspraken over inspanningen om vanuit ziekte terug te keren op de werkplek. Onze experts in verzekeringsgeneeskunde en arbeidskunde beoordelen dagelijks of en hoe mensen met een arbeidsbeperking toch kunnen meedoen met de maatschappij. Dit doen zij in samenwerking met collega’s uit andere disciplines. SMZ staat voor de goede beoordeling.
De vraag naar sociaal-medische beoordelingen neemt voortdurend toe. UWV kan deze vraag niet opvangen zonder veranderingen in de organisatie en werkwijze door te voeren. UWV kiest voor een nieuwe strategie waarmee ze de menselijke maat en de sociaal-medische dienstverlening weer centraal stelt zodat mensen zich beter gezien, gehoord en geholpen voelen en zij weer perspectief hebben op het kunnen meedoen in de maatschappij.
Wat ga je doen?
Als Medisch Secretaresse lever je administratieve en procedurele ondersteuning aan de verzekeringsarts.
Je werkt onder directe aansturing en verantwoordelijkheid van de verzekeringsarts taakdelegatie (VA-T).
De belangrijkste onderdelen van de functie:
Het voorbereiden van medische rapportages door het verzamelen en samenvatten van de beschikbare medische informatie voorafgaand aan het spreekuur. Daarnaast zal het regelmatig voorkomen dat je aanwezig bent bij het spreekuur van de verzekeringsarts om het spreekuur te notuleren. Na het gesprek werk je de rapportage verder uit zodat de verzekeringsarts alleen nog het medisch oordeel hoeft aan te vullen.
Overige taken:
Je voert algemene, administratieve secretariële werkzaamheden uit zoals het opstellen van brieven, doet agendabeheer, maakt aantekeningen bij werkoverleg en bent in staat om gericht informatie uit te vragen bij cliënten. Daarnaast zou je een rol kunnen spelen bij het verwerven en verwerken van gegevens in het kader van wetenschappelijk onderzoek.
Door jouw ondersteuning heeft de verzekeringsarts meer tijd en ruimte voor zijn/ haar inhoudelijke taken en is het mogelijk om een hogere productiviteit te realiseren.
Pluspunt van deze functie:
Je voert niet alleen administratieve taken uit op de achtergrond maar bent aanwezig bij gesprekken met cliënten en op die manier echt betrokken bij de kerntaken van de verzekeringsarts en verpleegkundige. Je maakt deel uit van ons belangrijke maatschappelijke werk en krijgt ook de ruimte om mee te denken over waar we het proces nog kunnen verbeteren. Ten slotte kom je in een leuk team te werken met enthousiaste en gedreven collega’s.
Wie ben jij?
Je hebt een administratief-secretarieel diploma op mbo-niveau 3/4 (bijvoorbeeld medisch secretaresse, medische administratie, verzorgende IG, mbo-verpleegkunde, zorgadministratie en/of ervaring binnen een zorginstelling, bijvoorbeeld medewerker zorgadministratie, secretaresse, verzorgende of doktersassistent).
Je bent aantoonbaar Nederlands taal- en typevaardig en je beheerst de medische terminologie.
Je bent in staat om de ICT-systemen die worden gebruikt in het werkproces je snel eigen te maken.
Je bent in staat de administratieve SMZ werkprocessen je snel eigen te maken.
Je hebt globale kennis van de arbeidsgeschiktheidswetten of bent in staat deze snel op te doen.
Je handelt conform de UWV BMG (Beheer Medische gegevens) richtlijnen ten aanzien van de integriteit, beveiliging van gegevens en privacy.
Werken ter ondersteuning van de verzekeringsarts en SMV betekent enerzijds dat je beschikt over voldoende zelfstandigheid en eigen probleemoplossend vermogen en anderzijds dat je binnen het team zin hebt om een intensieve samenwerking aan te gaan. Jouw rol als professional in de sociale zekerheid gaat gepaard met een ruime mate van flexibiliteit in werkuren en bijvoorbeeld een thuiswerkdag.
We hebben de ambitie om een meer dan goed inhoudelijk en kwantitatief resultaat neer te zetten!
Naast de algemene UWV kerncompetenties die voor elke medewerker gelden (samenwerken, klantgerichtheid en resultaatgericht) beschik je over de volgende competenties:
Organiseren van eigen werk
Integriteit
Mondelinge communicatie
Schriftelijke communicatie
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox