Gemeente Dantumadiel

Medewerker uitkeringsadministratie

Gemeente Dantumadiel

De opdracht­omschrijving

Jij gaat:

Als Medewerker Uitkeringsadministratie voer je administratieve werkzaamheden uit in het kader van de Participatiewet, IOAW, IOAZ en BBZ. Denk bijvoorbeeld aan:

  • het verwerken van nieuwe aanvragen en mutatieonderzoeken;
  • het afhandelen van minimaregelingen;
  • het aanmaken van uitkeringsdossiers en het invoeren van mutaties;
  • het controleren van inkomstenformulieren en het berekenen van de te verrekenen inkomsten;
  • het verwerken van beslagleggingen en overige facturen/post;
  • het ondersteunen van de collega’s met het draaien van dagelijkse betalingsruns.

Je ondersteunt collega’s bij vragen over de betalingen en/of verrekeningen. Naast de werkzaamheden gericht op de Uitkeringsadministratie neem je deel aan projectgroepen, denk je actief mee en wordt je uitgedaagd om met verbetervoorstellen te komen.

Kortom, deze functie biedt een gevarieerd takenpakket waarbij nauwkeurigheid, efficiëntie en samenwerking centraal staan. Je speelt een essentiële rol in het waarborgen van een soepele en effectieve dienstverlening binnen onze organisatie.

Dit wordt jouw team:

Als Medewerker Uitkeringsadministratie maak je deel uit van het team ‘Uitvoering Sociaal Domein’. Binnen dit team wordt onderscheid gemaakt tussen de werkzaamheden van het gebiedsteam en de administratie/ondersteuning. Hierbij staat samenwerking op nummer één.

De medewerkers van administratie/ondersteuning vervullen een adviserende, ondernemende, verantwoordende, toezichthoudende, kwaliteit borgende en administrerende rol ten behoeve van de gebiedsteams.

Aandachtsgebieden zijn daarbij onder andere inkomensondersteuning, WMO, verhaal op onderhoudsplichtigen, terugvordering, incasseren van vorderingen, toezichthouders sociaal domein, juridisch advies en ondersteuning, Uitkeringsadministratie, kwaliteitsbevordering en accountbeheer.

De kandidaat is inzetbaar vanaf 11 juli 2025 tot en met 31 december 2025 voor 28 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd, maximaal 2 maal met telkens maximaal 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 11 juli 2025 tot en met 31 december 2025 voor 28 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd, maximaal 2 maal met telkens maximaal 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe.
  • Ervaring als Medewerker Uitkeringsadministratie
  • Affiniteit met afhandelen minimaregelingen

De Wensen

  • Recente ervaring als Medewerker Uitkeringsadministratie
  • Ervaring met het werken met Suite4SociaalDomein en Suite4Sociale Regie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
23 juni 2025 om 21:59
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox