Gemeente Oisterwijk

Medewerker belastingen

Gemeente Oisterwijk

De opdracht­omschrijving

Wat ga je doen?
Als medewerker belastingen is geen proces jou te complex. Weet je alles van invordering en heffen? Dan ben jij de medewerker waar wij naar op zoek zijn! Als medewerker heffen en invordering werk je zelfstandig in een enthousiast team en ben je verantwoordelijk voor het efficiënt en effectief afhandelen van invorderingszaken en alle werkzaamheden omtrent de aanslagoplegging.

Wat ga je doen?

  • Je voert werkzaamheden uit op basis van wet- en regelgeving voor belastingen voor de gemeenten Goirle, Hilvarenbeek en Oisterwijk;
  • Je draagt zorg voor een correcte aanslagoplegging van verschillende heffingen, zoals toeristenbelasting
  • Je verzorgt de (dwang-) invordering van onbetaalde gemeentelijke belastingen;
  • Je behandelt bezwaar- en (administratieve) beroepszaken op het gebied van o.a. afval-, riool-, reclamebelastingen als ook (dwang-) invordering, kwijtschelding van gemeentelijke belastingen;
  • Je voert interne controles uit op volledigheid en juistheid en voert kwaliteitscontroles uit op het gebied van heffen, invordering en kwijtschelding;
  • Je verstrekt informatie en communiceert met betrokken interne en externe partijen;
  • Je volgt en bewaakt de verschillende uitvoeringsprocessen en –procedures;
  • Je draagt bij aan procesoptimalisatie binnen het team en de belastingapplicatie
  • Je voert alle voorkomende werkzaamheden uit binnen het team belastingen.


 
Wie zoeken wij?

  • Je werkt nauwkeurig en zelfstandig en hebt een proactieve houding;
  • Je bent communicatief vaardig en dienstverlenend. Bovendien sta je sterk in je schoenen;
  • Je bent flexibel en in staat om snel te schakelen tussen verschillende werkzaamheden;
  • Je bent nieuwsgierig en krijgt energie van het verder bouwen aan jezelf en jouw team;
  • Je beschikt over MBO+ werk- en/ of denkniveau;
  • Je bent bekend met Office-applicaties, zoals word en Excel.

24 uur per week
Functie is ingeschaald in schaal 8 of 9
VOG niet ouder dan 3 maanden screenen op  11-12-13 
Hybride werken is in overleg mogelijk 50%-50% maar indien vereist dan op kantoor werken

De gesprekken staan gepland op dinsdag 23 of woensdag 24 in de ochtend

De Eisen

  • Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.
  • Kandidaat heeft een laptop met thunderbolt aansluiting.

De Wensen

  • Kandidaat voldoet aan de gevraagde eisen. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft ervaring met (dwang-) invordering van onbetaalde gemeentelijke belastingen en Dit moet blijken uit CV
  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
  • Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat heeft ervaring met uitvoeren van interne controles op volledigheid en juistheid en voert kwaliteitscontroles uit op het gebied van heffen, invordering en kwijtschelding en behandelt bezwaar- en (administratieve) beroepszaken op het gebied van o.a. afval-, riool-, reclamebelastingen als ook (dwang-) invordering, kwijtschelding van gemeentelijke belastingen. Dit moet blijken uit CV.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
21 december 2025 om 12:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox