gemeente Katwijk

Consulent ov passen

gemeente Katwijk

  • max €80 per uur

  • Zuid-Holland

  • 24 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 28 november 2025

  • 28 maart 2026

De opdracht­omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde 
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Katwijk mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Katwijk. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente Katwijk merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). 

De gemeente Katwijk werkt dagelijks aan een leefbare, veilige en toekomstgerichte omgeving voor onze inwoners en ondernemers. Onze ambities zijn groot: van de grootste woningbouwontwikkeling in onze geschiedenis tot het versterken van de kwaliteit van de openbare ruimte en het verbeteren van digitale dienstverlening.

Onze organisatie telt zo’n 650 medewerkers en kenmerkt zich door een platte structuur. We zetten sterk in op persoonlijk leiderschap en geven onze mensen de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen. Zo blijven we flexibel en wendbaar en kunnen we snel inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen. In diezelfde geest zoeken we partners die vakmanschap combineren met betrokkenheid en die samen met ons werken aan duurzame resultaten voor Katwijk.

De Gemeente Katwijk start begin 2026 samen met de provincie een pilot voor gratis OV-passen voor inwoners met een bijstandsuitkering. Doel van dit project is om mobiliteit en maatschappelijke participatie te vergroten voor inwoners met een minimuminkomen.

Voor deze pilot zoeken wij een klantgerichte en nauwkeurige consulent OV-passen. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor inwoners en zorgt ervoor dat aanvragen, registratie en uitgifte van de OV-passen soepel verlopen. De inzet is per januari voor 24 uur per week.  Voor een goede uitvoering van de werkzaamheden is fysieke aanwezigheid in Katwijk noodzakelijk. De werkzaamheden vinden plaats op locatie bij de gemeente Katwijk; hybride werken is in deze functie niet van toepassing

Opdracht 

  • Beantwoorden van vragen van inwoners (telefonisch en per e-mail)
  • Registreren van aanvragen in het systeem (Civsion
  • Verwerken van mutaties en controleren van gegevens
  • Uitgifte van OV-passen aan inwoners
  • Signaleren van knelpunten en meedenken over procesverbeteringen

De medewerker werkt nauw samen met collega’s van het sociaal domein en draagt bij aan een toegankelijk en efficiënt proces voor de inwoners van Katwijk.

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg  
Is hybride werken mogelijk: Nee 

 

De Eisen

  • 7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een administratieve of klantcontactfunctie met registratie, verwerking en controle van gegevens in een geautomatiseerd systeem binnen een overheidsorganisatie;
  • 8. Een maximum uurtarief van €80,- excl btw en inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten.
  • 2. Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
  • 4. Indien de opdrachtnemer personeel te beschikkingstelt moet de inschrijver beschikken over een geldige certificering van de Stichting Normering Arbeid (SNA) op basis van de norm NEN 4400-1 (voor Nederlandse ondernemingen) of NEN 4400-2 (voor buitenlandse ondernemingen) licht toe of het alternatief aanwezig is;
  • 5. Beschikbaar voor 24 uur per week gedurende de periode januari t/m april 2026;
  • 6. Minimaal een aantoonbaar afgeronde MBO-4 opleiding op het gebied van het sociaal domein of administratie;

De Wensen

  • 10. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in een administratieve of klantcontactfunctie met registratie, verwerking en controle van gegevens in een geautomatiseerd systeem binnen een overheidsorganisatie
  • 14. Een maximum uurtarief van €77,50,- excl btw en inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten een uurtarief tot € 65,- (15 pt) een uurtarief tussen de € 65 en de € 70,- (10 pt) een uurtarief tussen de € 70 en de € 77,50,- (5 pt) een uurtarief boven de € 77,50,- (0 pt)
  • 9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein op het gebied van WMO en/of Inkomen
  • 11. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met Civision
  • 12. Minimaal een aantoonbaar afgeronde Hbo bachelor opleiding in de richting van Social Work, Sociaal Juridische Dienstverlening of Rechten
  • 13. Beschikbaar om gedurende de opdracht volledig op locatie in Katwijk te werken

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
28 november 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox