Gemeente Amsterdam

Adviseur straatparkeren

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
Om te komen tot een excellente uitvoering van de parkeermaatregelen in Amsterdam is het belangrijk te weten wat er in de Amsterdamse stadsdelen speelt. Tijdig ophalen van wensen en proactief informeren van alle stakeholders is hierbij cruciaal. Als Stadsdeeladviseur Parkeren ben je, werkend vanuit de directie Parkeren, de schakel tussen het stadsdeel en de centrale stad.

Je adviseert de bestuurscommissie in jouw stadsdeel of stadsgebied en je stadsdeelcollega’s over parkeeronderwerpen en nieuwe regelgeving. Daarnaast ben je de oren en ogen van de stad en weet je precies wat er binnen jouw stadsdeel speelt op parkeergebied. Je informeert en adviseert het beleidsteam gevraagd en ongevraagd. In geval van bezwaar adviseer je waar nodig om de procedure zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Je haalt informatie op voor een snelle en correctie klachtenbehandeling door de parkeerdienstverlener. Je schakelt hiervoor met het team Parkeerbeleid, de Contractmanager fiscale handhaving en de Ketenmanager fiscale parkeerketen. Je behandelt handhaafverzoeken en zet deze door naar de betreffende uitvoerder, zoals de parkeerdienstverlener of THOR.

Je bereidt op projectmatige wijze uitbreidingen en/ of veranderingen in parkeerregimes of gebieden voor binnen jouw stadsdeel en werk mee aan uitbreidingen in andere stadsdelen.

Werkzaamheden
Stadsdeel gerelateerde werkzaamheden

• Je adviseert in opdracht van Parkeerbeleid (directie V&OR) om regelgeving aan te passen, zoals voor het instellen van o-plafonds of bij een uitvoeringstoets op nieuw te ontwikkelen beleid en nieuw te ontwikkelen parkeerproducten, parkeren bij gebiedsontwikkeling of parkeeroplossingen bij nieuwbouw. Je adviseert op verzoek de bestuurscommissie. Als het nodig is ben je daarvoor aanwezig bij staf bestuurder van het betreffende stadsdeel en onderzoekt de parkeersituatie op locatie.

• Je geeft opdracht voor een parkeerdrukmeting, controleert op juistheid, adviseert het team Data, in nauwe samenwerking met de betrokken programma’s. Je controleert en adviseert over onrechtmatige vergunningen in eigen stadsdeel voor Rechtmatigheid en controleert structureel de digitale parkeerplaatsenkaart van eigen gebied op juistheid, met én zonder aanleiding.

Stadsdeel overstijgende projecten

Naast je werk als Stadsdeeladviseur Parkeren werk je zelfstandig of in teamverband mee aan stadsdeel overstijgende projecten.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.



De opdrachtgever(s)
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

Parkeren is in onze stad een politiek gevoelig domein en heeft een grote maatschappelijke impact. Bijna iedereen heeft of krijgt er mee te maken en vindt er wel wat van: te weinig parkeerplekken, te hoge tarieven, een onterechte naheffingsaanslag of een parkeervergunning die niet wordt verleend. Om die redenen kan Parkeren op veel media- en politieke aandacht rekenen. Het bespreken van parkeeronderwerpen in de raad leidt tot menig motie, initiatiefvoorstel en amendement. Bovendien is Parkeren een dynamische, uitdagende en innoverende organisatie. De wereld om ons heen verandert snel en daar moet Parkeren continu op inspelen en meebewegen. Hierbij wordt aangesloten op technologische ontwikkelingen en wordt op een slimme manier gebruik gemaakt van data. Dit doen wij niet alleen, maar in samenwerking met in- en externe partners in de Parkeerketen. Hierbij kun je o.a. denken aan de directies Belastingen, Toezicht en Handhaving Openbare Ruimte, Verkeer en Openbare Ruimte en Dienstverlening maar bijvoorbeeld ook aan partners als NS, ProRail, Pantar en Ajax.

Jij gaat aan de slag bij de afdeling Straatparkeren, dat met name verantwoordelijk is voor de fiscale handhaving en het faciliteren van bewoners met een vergunning in garages. Het team bestaat uit ongeveer twintig medewerkers: een contractmanager, ketenmanager, manager doelgroepparkeren, (senior) adviseurs en functioneel beheerders. Wat ons kenmerkt? Behulpzaamheid en collegialiteit. We zijn altijd bereid elkaar te helpen, betrekken elkaar bij vraagstukken en vinden het belangrijk om kennis te delen.

De gesprekken vinden zsm na de beoordeling plaats op onze locatie aan de Daniel Goedkoopstraat.
 

De Eisen

  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Eis - Draaideurconstructie De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam. Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO)
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - Opleiding De aangeboden kandidaat is in het bezit van een afgeronde Hbo opleiding. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met projectmatig werken. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat beschikt over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Beheersing competenties Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.

De Wensen

  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met gemeentelijke organisatiestructuur en gefiscaliseerd (betaald) parkeren. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring  De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring op het gebied van voeren van regie vanuit een opdrachtgevende rol. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring  De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met het werken in een bestuurlijke/juridische georiënteerde omgeving. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Initiatief: Gevorderd
  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. . Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:
  • Toelichting Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 125,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox