Gemeente Steenwijkerland

Administratief medewerker back office sociaal domein

Gemeente Steenwijkerland

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Steenwijkerland heeft ca. 45.000 inwoners en is qua oppervlakte de grootste gemeente van de provincie Overijssel. In deze gemeente ligt het Nationaal Park ‘ Weerribben-Wieden’; “het mooiste plekje van Nederland”. De gemeente combineert een rustig en aantrekkelijk plattelandskarakter met een bruisend en stedelijk karakter.

De gemeente Steenwijkerland is op 1 januari 2001 ontstaan door een samenvoeging van de gemeenten Steenwijk, Brederwiede en IJsselham. Steenwijkerland staat vandaag de dag vooral bekend om zijn toeristische trekpleisters, het gevarieerde landschap en de prachtige natuur. Naast de plaatsen Steenwijk, Vollenhove en Oldemarkt ligt ook het wereldberoemde dorp Giethoorn binnen de grenzen van Steenwijkerland.

Variëteit
Steenwijkerland kent uitstekende verbindingen door haar directe ligging aan de autosnelweg (A32) en heeft de beschikking over een intercitystation.
Al met al biedt de gemeente een enorme variëteit in natuur, cultuur en bedrijvigheid.

De organisatie
De gemeentelijke organisatie heeft ongeveer 490 medewerkers en is onderverdeeld in de volgende teams:

  • Concernadvies & Veiligheid;
  • Beheer openbare ruimte;
  • Uitvoering openbare ruimte;
  • Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving;
  • Informatisering & Automatisering;
  • Ruimtelijke ontwikkeling & Projecten;
  • Economie & Recreatie;
  • Samenleving;
  • Uitvoering sociaal domein frontoffice;
  • Uitvoering sociaal domein midoffice;
  • Uitvoering sociaal domein backoffice;
  • Interne dienstverlening & belastingen;
  • Ontvangst;
  • Organisatieadvies;
  • Programma duurzaam;
  • Programma vitaal platteland.

De belangrijkste (overstijgende) thema’s van de gemeente Steenwijkerland zijn:

  • Eigenaarschap
    Wie gaat waarover en draagt daar de verantwoordelijkheid voor professioneel een opdracht ophalen, starten en afronden verantwoordelijkheden daar waar ze horen in de organisatie.
  • Verbinding
    Tussen medewerkers onderling;
    Met de leidinggevenden;
    Met instellingen en organisatie en partners/ketens.
  • Gezamenlijkheid
    Met elkaar en voor elkaar (en niet over elkaar)

Opdracht
|Als administratief medewerker backoffice sociaal domein ben je verantwoordelijk voor het administratief verwerken van aanvragen jeugd (de JW315-aanvragen). Zorgaanbieder dient een aanvraag in voor een toewijzing (op alle fronten) van de jeugd. In overleg met zorgaanbieder zelf, de consulent, andere zorginstanties of zonder verdere inbreng worden deze aanvragen verde door e functionaris behandeld. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de facturatie WMO & Jeugd: Het monitoren van de door aanbieders ingediende declaraties. Door het systeem 'geparkeerde'declaraties moeten gecontroleerd, hersteld of afgekeurd worden. Waar mogelijk zelfstandig en anders in overleg met de betrokken medewerker. Ten slotte zal het administratief doorzetten van beschikkingen WMO & Jeugd onder je vallen. Controle vindt plaats waarna de beschikking wordt doorgezet. 

De belangrijkste taken van de administratief medewerker back office sociaal domein:

  • De afhandeling van jeugdaanvragen;
  • Het beoordelen van facturen WMO en jeugd;
  • Opzetten beschikkingen jeugd & WMO;
  • Vragen beantwoorden van jeugdaanvragen en beschikkingen;
  • Samenwerken met directe collega's en elkaar ondersteunen waar nodig.

Competenties

  • Kwaliteitsgericht werken;
  • Nauwkeurig;
  • Flexibiliteit;
  • Verantwoordelijkheidsgevoel;
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Vermogen om tussen verschillende werkzaamheden te schakelen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma,di,wo,do,vr

 

De Eisen

  • 2. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
  • 3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als administratief medewerker bij een gemeente;
  • 4. Aantoonbare werkervaring met facturele werkzaamheden (moet beide aantoonbaar zichtbaar zijn in de werkervaring zelf).

De Wensen

  • 7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als administratief medewerker bij een gemeente;
  • 8. 4.Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 in de richting van MEAO.
  • 5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als administratief medewerker bij een gemeente binnen WMO & Jeugd;
  • 6. Aantoonbare werkervaring met facturele werkzaamheden;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
19 november 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox