Gemeente Amstelveen

Vergunningverlener apv/horeca (vh23-1076)

Gemeente Amstelveen

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Ben je een teamspeler met juridische kennis, heb je dienstverlening hoog in het vaandel staan en wil jij daar graag op het gebied van de vergunningverlening een bijdrage aan leveren in Amstelveen en Aalsmeer? Dan is de functie van Vergunningverlener iets voor jou.
Team Openbare Orde en Veiligheid
Het team Openbare Orde en Veiligheid bestaat uit twee clusters. Het cluster APV/Horeca draagt zorg voor vergunningverlening en informatieverstrekking op het gebied van de Algemene Plaatselijke verordening, de Alcoholwet en enkele andere bijzondere wetten. Het andere cluster (OOV) voert het Integraal veiligheidsbeleid uit en draagt o.a. zorg voor de handhaving op het gebied van wonen.
Als Vergunningverlener ben je onderdeel van het cluster APV/Horeca, wat naast de vergunningenmanagers APV en Horeca, bestaat uit Vergunningverleners en administratieve medewerkers.
Functieomschrijving
Als Vergunningverlener ben je verantwoordelijk voor de vergunningverlening voor alle aan de algemene plaatselijke verordening (APV) en Alcoholwet gerelateerde beschikkingen, alsmede enkele bijzondere wetten, bijv. de Wet op de kansspelen, Winkeltijdenwet.
Behandeling van aanvragen en verzoeken waarbij door middel van afstemming met de aanvrager en/of andere organisaties en/of aan de hand van interpretatie van wet- en regelgeving een advies en besluit wordt uitgebracht en het begeleiden van trajecten.
Mocht je kennis en ervaring op één van beide gebieden hebben wordt je ook uitgenodigd om te reageren. Het gaat bij APV met name om evenementen-, standplaats- en ventvergunningen, ontheffingen geluidhinder. Bij Horeca gaat het met name om de vergunningen/ontheffingen op grond van de Alcoholwet, met inachtneming van de Wet Bibob.
Kernactiviteiten:
•Informeert over procedures, criteria e.d.;
•Neemt aanvragen in ontvangst en beoordeelt deze;
•Adviseert over de toekenning van aanvragen;
•Stelt beschikkingen op;
•Verzorgt de administratief procedurele afhandeling.

Kandidaatomschrijving



  • MBO/HBO werk- en denkniveau;
  • Je maakt in belangrijke mate eigen afwegingen met betrekking tot de uitvoering van de verschillende taken en de planning daarvan;
  • De contacten in- en extern zijn gericht op het verstrekken van voorlichting en informatie en het verkrijgen van medewerking;
  • Je werkt zo veel mogelijk zelfstandig onder supervisie van de vergunningenmanager

Competenties

  • Onderstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
    Oordeelsvorming
    Op basis van beschikbare informatie juiste en realistische conclusies trekken.
    Klantgerichtheid
    Herkent behoeften en belangen van de klant en houdt hiermee in het handelen rekening. Anticiperen op behoeften van klanten en een hoge prioriteit geven aan service en klanttevredenheid.
    Analytisch vermogen
    Herkennen van belangrijke informatie. Hoofd –en bijzaken van elkaar onderscheiden. Legt verbanden tussen gegevens.
    Communicatieve vaardigheden
    Het effectief reageren en inspelen op behoeften en gevoelens van anderen met gebruik van zowel mondelinge als schriftelijke vaardigheden, waaronder ook presenteren.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleiding Op cv aantoonbaar minimaal een opleiding MBO niv. 4 afgerond.
  • Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als vergunningverlener APV en/of Horeca opgedaan in de afgelopen 5 jaar. Referentie vereist

De Wensen

  • Werkervaring als Vergunningverlener APV Op cv aantoonbaar minimaal 2.5 jaar werkervaring als Vergunningverlener APV in de afgelopen 5 jaar.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.Verificatie van inhoud aangeboden profiel.Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.Competenties voor deze uitvraag.In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.Passend binnen de samenstelling van het team.
  • Werkervaring als Vergunningverlener Horeca Op cv aantoonbaar minimaal 2.5 jaar werkervaring als Vergunningverlener Horeca in de afgelopen 5 jaar.
  • Systeemkennis Op cv aantoonbaar werkervaring met RXMission/Squit. Ligt toe waar je de ervaring hebt opgedaan.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox