Gemeente Amsterdam

Veiligheidsadviseur

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
Ter versterking van ons KAM-team zijn wij op zoek naar een enthousiaste KAM-coördinator die snel en gemakkelijk kan schakelen tussen strategisch en operationeel niveau. Als KAM-coördinator lever je een belangrijke bijdrage in zowel het opstellen van beleid als het vertalen van veiligheidsdoelstellingen naar de praktijk. Durf jij de uitdaging aan te gaan om jouw kennis en ervaring in te zetten voor de gemeente Amsterdam; een omvangrijke en dynamische organisatie die zich inzet voor de burgers, ondernemers en bezoekers van Amsterdam? Dan zijn wij op zoek naar jou.

Binnen de directie Afval en Grondstoffen zijn we bezig met een inhaalslag op arbo en veiligheid. Je gaat ons helpen de arbo en veiligheid op niveau te krijgen. Je stelt waar nodig intern beleid op, je speelt daarbij in op ontwikkelingen binnen organisatie, je geeft gevraagd en ongevraagd advies, voert inspecties uit en spreekt medewerkers waar nodig aan op risicovol gedrag. Dit alles om op alle niveaus in onze organisatie het risicobewust zijn te vergroten en zo bij te dragen aan een organisatiecultuur waarin veilig, gezond en milieubewust werken de norm is. Je hebt daarbij de rol van initiator, stimulator, controleur en coördinator met betrekking tot de KAM-onderwerpen en ontwikkelingen binnen de organisatie. Hierbij ligt de nadruk op arbo en veiligheid. Je doet verander- of verbeteringsvoorstellen en voert ze waar nodig uit.


Werkzaamheden

  • Je bent verantwoordelijk voor het onder de aandacht brengen van en draagvlak creëren voor kwaliteit, arbeidsgezondheid, arbeidsveiligheid en milieu;
  • Je vervult de brug tussen medewerkers en directie en onderzoekt bedrijfsongevallen en rapporteert deze aan de directie en OR;
  • Maandelijks verzorg je de standaard KAM-rapportage voor het MT en draagt bij aan het ontwikkelen van een KAM-dashboard gebaseerd op met het MT vastgestelde KPI's;
  • Je geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de directie op het gebied van arbo en veiligheid;
  • Bij het vergroten van het veiligheidsbewustzijn onder onze medewerkers ondersteun je de teamleiders Inzameling en ontwikkelt daarvoor de benodigde instrumenten;
  • Je onderhoudt contact met arbodienst, ISZW, omgevingsdiensten en certificerende instellingen;
  • Je coördineert en voert interne audits en werkplekinspecties uit en verzorgt toolbox-meetings audits.
     

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
De directie Afval & Grondstoffen werkt aan een schone stad zonder afval (op straat). Inzamelen van afval en zorgen voor de juiste verwerking zijn onze kerntaken. Onze opgave is om de dienstverlening en de bedrijfsvoering sterk te verbeteren, zodat er méér afval gerecycled en hergebruikt wordt, het inzamelproces bijdraagt aan schone straten en dat alles tegen een acceptabele prijs. De directie bestaat uit vier afdelingen; Strategie en Projecten, Inzameling (de grootste afdeling van de directie), Assets en het Bedrijfsbureau.

Als KAM-coördinator werk je vanuit de afdeling Bedrijfsbureau van de directie Afval en Grondstoffen van de gemeente Amsterdam. Onder het Bedrijfsbureau vallen onder andere Planning en Routebeheer, Meldingen & Klachten, Reinigingsrecht en Aanpak BijPlaatsingen (ABP).

De Eisen

  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal drie jaar ervaring in een soortgelijke functie. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met (maandelijkse) KAM-rapportage en advisering. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - Draaideurconstructie De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam. Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO)
  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Eis - Beheersing competenties Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Eis - Opleiding De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende hbo-diploma richting Hogere Veiligheidskunde en Arbo. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

De Wensen

  • Toelichting maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal €100,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring in een uitvoerende werkomgeving, bijvoorbeeld afval/reiniging/logistiek. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het schrijven van adviezen. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • Toetsing van de competentie: Kwaliteitsgerichtheid: Gevorderd
  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Indienen extra inschrijvingen Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'. Attentie: u dient iedere inschrijving apart in te dienen. Indienen doet u door middel van de button 'Indienen'. Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox