Gemeente Beesel

Uitvoerend Beleidsmedewerker Centrumplan Reuver

Gemeente Beesel

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De gemeente Beesel bestaat uit drie kernen: Reuver, Offenbeek en Beesel. Net als iedere gemeente ondervindt onze gemeente gevolgen van de ontwikkelingen in de Retail sector. Echter door het toeristische karakter van de gemeente zijn er ook kansen. In de Ambitie-agenda 2018-2022 'Samen aan de Slag' heeft het college leefbare en levendige kernen Reuver, Beesel en Offenbeek een hoge prioriteit gegeven. Ook is detailhandel als één van de thema’s in het Provinciaal Omgevingsplan Limburg 2014 (POL 2014) uitgewerkt, waarin de aanpak van winkelleegstand als opgave is genoemd. Deze twee plannen zijn input geweest voor het Plan van Aanpak Toekomstbestendige Centra gemeente Beesel.

 De opdracht:

Je werkt samen met de beleidsmedewerker economische zaken op pro-actieve wijze in het realiseren van het centrumplan Reuver. Je vindt het uitdagend om aan de slag te gaan met onderwerpen die passen binnen een stukje ruimtelijke ontwikkeling en economische zaken. Denk dan aan het produceren van verordeningen en beleidstukken en het bijdragen aan de visie om voor Reuver een Toekomstbestendig Centrum neer te zetten. Verbindingen leggen en stakeholders meenemen vind je leuk en uitdagend! Integraal denken is een voorwaarde, zowel binnen als buiten het gemeentehuis.

De taken bestaan onder andere uit:

  • Het opstellen detailhandelsbeleid conform beschreven visie in het centrumplan
  • Stimuleringsregeling. Je zorgt voor het opstellen van een regeling waarbij we ondernemers buiten het centrum naar het centrum kunnen halen.
  • Je draagt er aan bij om ondernemers en vastgoedeigenaren te motiveren een bijdrage te leveren aan een toekomst bestendig centrum voor Reuver en te simuleren hun detailhandel bestemming van locaties buiten het centrum af te halen
  • Onderzoeken mogelijkheden kwaliteitsfonds. Hoe genereer je een mogelijke inkomstenbron voor de gemeente en kijk je ook naar goede voorbeelden in de regio
  • Je doet onderzoek naar mogelijkheden leegstandsverordening. Faciliterend zijn voor bijvoorbeeld vastgoedeigenaren die hier mee te maken hebben. Dit punt staat opgenomen als ambitie voor het college
  • Actualiseren van het Reclamebeleid en terrassenbeleid
  • Meedenken over het heffen van precario. Inventariseren wat de voor- en nadelen zijn en dit verwerken in een advies
  • Borging centrummanagement. Ondersteuning van de centrummanager in het onderzoek naar de verschillende vormen van centrummanagement en de financiële & organisatorische/juridische consequenties daarvan.

 

Kandidaatomschrijving

  • kennis en ervaring als beleidsmedewerker binnen de Retail sector, horecasector en/of vastgoedsector
  • in staat zelfstandig beleid op deze vlakken uit te voeren
  • beschikt over een HBO werk- en denkniveau.
  • tenminste 16 uur per week inzetbaar
  • werkervaring met een politiek bestuurlijke sensitiviteit

 

Competenties:

  • Creativiteit
  • Zelfstandig
  • Persoonlijk leiderschap 
  • Verbinden
  • Analytisch vermogen
  • G evoel voor omgeving
  • Slagvaardig
  • Oplossingsgericht
  • Visie
  • Klantgerichtheid
  • Mondelinge communicatie
  • Regisseren
  • Kwaliteitsgerichtheid
  • Resultaatgerichtheid

Gespreksplanning

Gemeente Beesel nodigt 3 kandidaten uit voor een gesprek. De gesprekken zullen plaatsvinden op dinsdag 31 maart 2020 tussen 10.00-13.00 uur. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Op CV aantoonbaar tenminste 3 jaar werkervaring als Beleidsmedewerker in de Retail, Horeca en/of Vastgoedsector, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"> <p>Passend binnen de organisatie 5% - gestelde eisen in de opdracht 10% - gestelde wensen in kandidaatsomschrijving 10%</p><p> </p>
  • In opgevraagd document 'persoonsbeschrijving' aantoonbaar de competenties van gemeente Beesel.
  • Op CV aantoonbaar per direct 16 uur per week beschikbaar voor de genoemde periode van deze opdracht. Vermeld de beschikbaarheid duidelijk op het CV.
  • Op CV aantoonbaar tenminste 2 jaar werkervaring met gemeentelijke organisaties en politiek-bestuurlijke aspecten, opgedaan in de afgelopen 7 jaar (dit moet duidelijk onderbouwd uit de werkzaamheden en werkgevers/ opdrachtgevers die op het CV benoemd staan blijken).
  • Op CV aantoonbaar een HBO werk- en denk niveau verkregen door een HBO- opleiding of door gevolgde trainingen, cursussen op HBO niveau.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox