Omgevingsdienst Rivierenland
geen max tarief
Gelderland
36 uur per week
01 september 2024
28 februari 2025
Bij Omgevingsdienst Rivierenland (ODR) zet jij je samen met ruim 200 andere collega’s in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners.
Binnen het team Bodem werken ongeveer 16 gedreven bodemadviseurs (12) en bodemtoezichthouders (2). Allemaal specialisten die met passie hun werk uitoefenen en hun kennis delen. Maar die ook veel waarde hechten aan een goede en gezellige werksfeer. Een team waar je veel vrijheid krijgt, maar waar ook veel verbinding is en gelachen wordt. Dat blijkt ook uit de activiteiten en uitjes die het team organiseert.
Door uitval in ons team zoeken wij een senior toezichthouder bodem voor een periode van 6 maanden.
Verantwoordelijkheden
Je houdt toezicht op grote projecten met grondverzet en complexe saneringen zoals het project dijkversterkingen langs de Waal en een grote bodemsanering. Als na jouw toezicht blijkt dat handhaving moet plaatsvinden, is dat ook een taak die jij uitvoert.
In deze rol werk je samen met ons team Ketentoezichtketentoezicht. In het kader van ketentoezicht wordt ook gekeken naar (verontreinigde) grondstromen. Hiervoor is een analyse uitgevoerd van verontreinigde grondstromen. Naar aanleiding van deze analyse ga je bedrijven met de grootste kans op fouten grondstromen in hun grondstromenboekhouding bezoeken.
Jij informeert initiatiefnemers over de eventuele afwijkingen bij werkzaamheden die ze uitvoeren. Waar nodig adviseer je gemeenten en collega’s over mogelijke stappen in die gevallen waar jij vermoedt dat een en ander niet helemaal rechtmatig en veilig plaatsvindt of schade aan de leefomgeving veroorzaakt.
Als toezichthouder houd je toezicht op bodemsaneringen en de correcte toepassing van grond en (secundaire) bouwstoffen. Dit doe je op basis van de Omgevingswet en bijbehorende regelgeving. Je spoort bedrijven aan om binnen deze wettelijke kaders hun maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het afhandelen van klachten en meldingen van burgers en andere overheden met betrekking tot het vakgebied. Enkele verantwoordelijkheden:
• Je beoordeelt samen met de juridische handhavers de relevantie en - haalbaarheid van complexe handhavingsbesluiten;
• Je adviseert en informeert betrokken partijen over maatregelen, procedures en wet- en regelgeving;
• Je bent verantwoordelijk voor verslaglegging van je bevindingen en draagt zorg voor een complete registratie en dossieropbouw.
• Je werkt samen met je collega’s aan een goed eindresultaat, je kan goed samenwerken met de nieuwe collega’s en help je team bodem en bodemtoezicht met het verder professionaliseren.
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 september 2024 tot en met 28 februari 2025 voor 18- 36 uur per week .De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox