Gemeente Winterswijk
max €110 per uur
Gelderland
32 uur per week
03 juni 2024
31 december 2024
Organisatie gemeente Winterswijk
Wij zijn een ambitieuze organisatie: in onze dienstverlening leggen we de lat hoog en gaan we voor een glimlach. Dat doen we samen! We zijn open, eerlijk en transparant naar elkaar en willen het beste uit onszelf en elkaar halen. Werkgeluk vinden wij heel belangrijk. Daarom hebben we diverse opleiding- en ontwikkelmogelijkheden en een mooi vitaliteitsprogramma. De werksfeer is informeel en de verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie. Samen met onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners maken we Winterswijk elke dag een beetje mooier. Binnen de gemeente Winterswijk werken we samen met 275 medewerkers dienstverlenend, professioneel en resultaatgericht. Op www.winterswijk.nl vind je onze actuele organisatievisie.
Organisatiestructuur gemeente Winterswijk
In Winterswijk werken we met een drietal domeinen, namelijk bedrijfsvoering & dienstverlening, fysiek en sociaal. Voor de diverse domeinen werken wij op dit moment met een drietal overbruggingsmanagers. De werving van de drie nieuwe domeinmanagers is in volle gang. De verwachting is dat zij s met ingang van 1 september a.s. gaan starten.
Voor het domein fysiek, waar de teams openbare ruimte, duurzaamheid, projecten, veiligheid en vergunningen, omgeving en ruimtelijke ontwikkeling onder vallen, zijn wij op zoek naar twee tijdelijke teammanagers. Eén teammanager voor het team openbare ruimte en duurzaamheid en één teammanager voor de teams projecten, ruimtelijke ontwikkeling en omgeving.
Opdrachtomschrijving
De teammanager fysiek is gepositioneerd binnen het fysieke domein en worden functioneel aangestuurd door de domeinmanager fysiek.
Specifieke aandachtspunten
Je zorgt voor een goede werkverdeling binnen de teams en bent verantwoordelijk voor de geleverde kwaliteit van diensten en producten. Als teammanager leg je verantwoording af aan de domeinmanager fysiek. Je geeft richting aan je teamleden, helpt hen waar het moet en wijst ze de weg in de nieuwe stappen die de gemeente wil zetten. Je communiceert makkelijk op verschillende niveaus en bent in staat om de visie van de organisatie uit te dragen naar je medewerkers.
Coaching, begeleiding en scholing van je teamleden speelt een belangrijke rol. Als teammanager ga je immers ook actief aan de gang met cultuur, houding en gedrag.
Je hebt een verbindende functie tussen teamleden onderling, afzonderlijke teams, en de domeinmanager en algemeen directeur. Uiteraard ben je – in goed overleg met de domeinmanager – verantwoordelijk voor de fysieke thema’s en daarmee ook aanspreekpunt voor de portefeuillehouder. Dat betekent dat je sterk in je schoenen moet staan. Je bent verantwoordelijk voor de PIOFAH-taken, inclusief de HR-cyclus.
Als teammanager moet je in staat zijn om ook inhoudelijke werkzaamheden te verrichten voor de teams. Affiniteit met het fysieke werkveld is dus van belang. De mate waarin een teammanager inhoudelijke werkzaamheden verricht en welke, verschilt per team.
Daarnaast:
Het is belangrijk dat je van aanpakken weet. De juiste dingen zeggen is essentieel, maar aan iemand die de juiste dingen dóet hebben we in onze organisatie nog meer behoefte. Op basis van scherpe analyses, ben je in staat gericht te adviseren en interventies te doen om gestelde doelen te behalen binnen het fysieke domein. Je kent het vak en bent gericht op continue verbetering en ontwikkeling. Je zoekt verbinding, maar je weet ook wanneer het nodig is om voet bij stuk te houden en waar nodig te confronteren of te escaleren. Je denkt in oplossingen en je bent niet bang om, waar nodig, tegen de stroom in te gaan. Daarbij denk je mee over wat er op dit moment noodzakelijk is om de organisatie te verbeteren.
Verantwoordelijkheden
Als teammanager Openbare ruimte ben je als operationeel leidinggevende verantwoordelijk voor de coördinatie van en de controle op een effectieve en efficiënte uitvoering van alle voorkomende dagelijkse werkzaamheden op gebied van beleid en beheer van de openbare ruimte. De koers voor team Duurzaamheid wordt scherp neergezet en vertaald naar een uitvoeringsplan.
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juni 2024 tot 1 januari 2025 voor 32 uur per week. Een verlenging per kwartaal is een optie met een maximum van zes maanden. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd maar ook tussentijds worden beëindigd met een opzegtermijn van een maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Dit criterium is een eis
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox