Gemeente Maasdriel

Teamleider sociaal domein

Gemeente Maasdriel

De opdracht­omschrijving

In de aanloop naar een organisatiewijziging ter versterking van de bestuurskracht van de gemeente Maasdriel, zijn we op zoek naar een interim teamleider Sociaal Domein. Het team Sociaal Domein is in ontwikkeling. Er is een aantal goede ontwikkelingen ingezet, gericht op verbetering van de toegang van de dienstverlening en verbetering van sturingsinformatie. Die ontwikkelingen moeten worden voortgezet in de komende periode in de richting van meer eigenaarschap, verbeterde samenwerking, meer grip op eigen werk. Dat vraagt om een duidelijke, daadkrachtige leidinggevende die overzicht en structuur kan aanbrengen. 

Het team Sociaal Domein bestaat uit ongeveer 30 enthousiaste medewerkers verdeeld over de clusters Wmo voorzieningen, Wmo begeleiding, Jeugd en Administratie. Het Sociaal Domein kenmerkt zich door een aantal complexe opgaves zoals een toenemend beroep op zwaardere zorg en de inzet op meer preventieve en kortdurende interventies.


Verantwoordelijkheden

Wat ga je doen:

  • Je geeft leiding aan de medewerkers van het team en bent integraal verantwoordelijk voor het kwantitatieve, kwalitatieve en bedrijfsmatige functioneren van het team binnen de gestelde kaders en plannen. Daarbij word je ondersteund door een groep kartrekkers binnen het team, die zo nodig het voortouw nemen in het verbeteren van grip en sturing op de uitvoeringsprocessen. Daaronder valt ook de sturing op de afhandeling van wachtlijsten, en de processen van mediation,  klachten en bezwaren.
  •  Je werkt samen met het team aan de houding en gedrag die horen bij een toegankelijke en inwonergerichte dienstverlening. 
  • Je zorgt voor planvorming, standaardisering van werkzaamheden, overzicht, processturing.
  • Je bent als leidinggevende verantwoordelijk voor de P&O-zaken van het team.
  • Je bent ambtelijk opdrachtgever van projecten in het sociaal domein.
  • Je brengt rust en orde in de samenwerkingsrelaties met andere teams. Met name de samenwerking tussen beleid en uitvoering verdient daarbij aandacht
  • Je bent aanspreekpunt en adviseur voor de verantwoordelijke portefeuillehouders, voor wat betreft de inhoudelijke thema’s van het sociaal domein. Daarbij draag je zorg voor goede informatievoorziening en overzicht over werkzaamheden en prioriteringen.
  • Je bent eindverantwoordelijk voor kwaliteit en tijdigheid van (bestuurlijke) adviezen, projectplannen en productie van het team.

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2024 tot 1 juni 2025 voor 32 - 36 uur per week. De opdracht is niet als duo uit te voeren. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 maal een periode van 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2024 tot 1 juni 2025 voor 32 - 36 uur per week. De opdracht is niet als duo uit te voeren. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 maal een periode van 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Uit het cv blijkt dat de kandidaat minimaal 3 jaar leidinggevende ervaring heeft binnen een politiek bestuurlijke context met één of meerdere teams binnen het Sociaal Domein (beleid of uitvoering).
  • Akkoordverklaring documenten: Wij verwijzen naar de geldende voorwaarden die als bijlagen zijn toegevoegd op Werken in Gelderland. Deze documenten vormen samen de offerteaanvraag. Sjabloon : VNG-model-algemene-inkoopvoorwaarden_20180306.pdf
  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit ZAL leiden tot uitsluiting.
  • Externe is de afgelopen twee jaar niet in dienst geweest van aanbestedende dienst.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat beschikt over aantoonbare ervaring als leidinggevende
  • De aangeboden kandidaat beschikt over aantoonbare ervaring met werken in organisaties binnen een politiek-bestuurlijke, gemeentelijke context
  • De aangeboden kandidaat beschikt over uitstekende (mondelinge en) schriftelijke communicatieve vaardigheden en is in staat om draagvlak te creëren op politiek, maatschappelijk en bestuurlijk niveau.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over aantoonbare en recente management ervaring mbt uitvoeringprocessen in het Sociaal Domein. (2 jaar in de afgelopen 5 jaar)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox