Gemeente Pijnacker Nootdorp

Wmo-consulent

Gemeente Pijnacker Nootdorp

  • geen max tarief

  • Zuid-Holland

  • 36 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 12 augustus 2025

  • 12 februari 2026

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Team
Het team Wmo maakt onderdeel uit van het team Maatschappelijk Ondersteuning, welke deel uit maakt van het domein Samenleving. Het team Maatschappelijke ondersteuning zorgt onder andere voor de uitvoering van de Wmo, Schuldhulpverlening, Vroegsignalering en Leerplicht / Doorstroompunt.

Je komt te werken in een team met gedreven professionals. Je vind het leuk bij te dragen aan kwalitatief hoogwaardig werk. Als professional weet je middels een integraal onderzoek de hulpvraag en een eventuele vraag achter de vraag te achterhalen. Samen met de inwoner kijk je wat er nodig is. Je zoekt een totaaloplossing waarbij je uit gaat van eigen kracht en ondersteuning vanuit het sociale netwerk, of inzet van voorliggende, algemene en collectieve voorzieningen. Waar nodig zet je een maatwerkvoorziening in.

Je kunt op een fijne en duidelijke manier met inwoners communiceren en stemt je communicatie af op de persoon en de situatie. Je bent in staat om een goed en breed beeld te vormen van deze situatie. Op basis van jouw analyse bepaal je jouw handelen. Indien de situatie daarom vraagt, benader je andere teams of ketenpartners.

Opdracht
Jouw taken bestaan onder andere uit:

  • Zelfstandig oppakken en verwerken van Wmo-meldingen, waar nodig in samenwerking met directe collega’s, andere teams of ketenpartners;
  • Uitvoeren van huisbezoeken voor vraagverheldering en onderzoek;
  • Beoordelen van Wmo-meldingen en vastleggen van jouw bevindingen in een ondersteuningsplan;
  • Toepassen van de trechter van zelfstandigheid om tot passende ondersteuning te komen;
  • Deelnemen aan casuïstiekbesprekingen.

Voor de uitvoering van deze functie is het wel belangrijk dat jij beschikt over:

  • Een gestructureerde en planmatige manier van werken, zodat je het overzicht goed weet te bewaken;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
  • Je bent in staat een gestructureerde, deugdelijke motivering te schrijven, gebaseerd op de geldende wet- en regelgeving;
  • Bereidheid om volledig op kantoor te werken;
  • De mogelijkheid om je snel diverse computersystemen eigen te maken.

Competenties:

  • Je bent nieuwsgierig, doortastend en oplossingsgericht;
  • Je weet wet- en regelgeving praktisch toe te passen;
  • Je werkt zelfstandig, maar zoekt ook actief de samenwerking op;
  • Je hebt een goed gevoel voor communicatie, ook bij gevoelige situaties;
  • Je helpt inwoners denken in mogelijkheden en alternatieve oplossingen.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Is hybride werken mogelijk? nee

 

De Eisen

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
  • Bereidheid om volledig op kantoor te werken en beschikt over eigen vervoer binnen de gemeente;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig opstellen van (her)indicaties, rapportages en beschikkingen;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met indiceren van huishoudelijke ondersteuning, woningaanpassingen, rolvoorzieningen, vervoer en begeleiding, benoem waar dit is opgedaan
  • Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van SJD of MWD;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Wmo consulent bij een gemeentelijke instelling
  • Woonachtig binnen een straal van 50 km vanaf de gemeente Pijnacker
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 september 2025 voor gemiddeld 36 uur per

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
12 augustus 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox