Gemeente Oss

Teamleider ruimtelijke ontwikkeling - stedelijk gebied

Gemeente Oss

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De huidige teamleider voor team Stedelijk Gebied gaat tijdelijk een andere functie binnen de organisatie vervullen. Gelet op de continuïteit van de werkzaamheden en het team, wordt deze functie nu tijdelijk als inhuuropdracht aangeboden.

Als Teamleider Ruimtelijke Ontwikkeling - Stedelijk Gebied heb je de dagelijkse inhoudelijke en personele aansturing van ongeveer 17 medewerkers binnen team Stedelijk Gebied van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling. Dit team richt zich op de stad Oss en de kern Berghem van de gemeente Oss. Binnen dit team werken een stadsontwerper, stedenbouwkundigen, juridisch adviseurs, planologen, een stedenbouwkundig tekenaar, een bedrijfskundig medewerker en een afdelingsondersteuner.

De bestuurlijke focus ligt op verstedelijking. Dit betekent dat het team Stedelijk Gebied een enorm werkaanbod heeft en dat de werkdruk hoog is. We werken onder andere aan diverse grote woningbouwprojecten (o.a. de uitbreidingslocatie Amsteleind in Oss en inbreidingslocatie Euterpepark), maatschappelijke projecten (o.a. nieuwe theater De Lievekamp en een nieuw Zwembad met regionale functie), gebiedsvisies en ontwikkelstrategieën (o.a. stedenbouwkundige uitwerking Raadhuiskwartier, actualisatie van de Koersnota Stadshart, de Integrale Visie maatschappelijke voorzieningen Schadewijk), beleidsmatige producten (o.a. Hoogbouwvisie, Ruimtelijk Kader maatschappelijke voorzieningen en de Havenvisie) en de grootschalige huisvesting van arbeidsmigranten.

Daarnaast werken medewerkers hard aan de implementatie van het omgevingsplan; gemeente Oss wordt landelijk gezien als een van de koplopers voor het omgevingsplan. Onze Regievoerder transitie omgevingsplan stuurt deze implementatie aan en wordt ondersteund door vele vakdisciplines (binnen en buiten de afdeling).

Je bent er als teamleider voor je medewerkers. Je hebt periodiek overleg met je medewerkers en je bevordert en bewaakt het effectief en efficiënt functioneren van het team en stimuleert de (professionele) ontwikkeling van je medewerkers. Jij bent als teamleider verantwoordelijk voor de verdeling en (her)prioritering van het werk (o.a. principeverzoeken, stedenbouwkundige plannen, de ruimtelijke procedures en het beleidswerk), monitort dit en stuurt bij indien nodig. Je hebt ook regelmatig overleg met collega-managers van (beleids)afdelingen en (prioritaire) programma’s over de projecten en opgaven.

En verder...

  • Ben je een sparringpartner voor je teamleden richting bestuur, (programma)management en organisatie, waarbij je de inhoud bij je teamleden laat liggen.
  • Kun je optreden als Ambtelijk Opdrachtgever of verantwoordelijke voor (lijn)projecten.
  • Heb je affiniteit met bedrijfsvoering.
  • Heb je een rol in het MT van de afdeling en lever je een belangrijke bijdrage aan de strategische kaders en doelstellingen van de afdeling.

Standplaats voor deze opdracht is Oss. Hybride werken is mogelijk, maar gelet op de functie en het belang van zichtbaarheid en toegankelijkheid van de teamleider richting medewerkers, verwachten we je bij 32-36 uur per week minimaal 3 dagen per week op kantoor.    

Toelichting op rooster

32-36 uur per week

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Werkervaring leidinggevende binnen ruimtelijk domein De kandidaat beschikt over tenminste 4 jaar relevante werkervaring als leidinggevende binnen het ruimtelijk domein, opgedaan binnen de afgelopen 8 jaar bij een gemeentelijke of provinciale organisatie of ruimtelijk adviesbureau. Dit blijkt uit het CV.
  • Opleiding minimaal HBO-diploma De kandidaat dient minimaal te beschikken over een afgerond hbo-bachelordiploma in een relevant vakgebied voor de opdracht, zoals juridisch, planologie en management. Dit blijkt uit het CV en diploma(‘s).
  • Beschikbaarheid De kandidaat is tussen 1 juli 2025 en 31 december 2025 beschikbaar voor minimaal 32 uur per week. En is daarnaast beschikbaar op dinsdagochtend 24 juni 2025 voor een interview. Dit blijkt uit het CV en/of begeleidend schrijven.

De Wensen

  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Competenties en vaardigheden zoals beschreven in kandidaat-omschrijving. Leiderschapsstijl, passend bij het team, de afdeling en de organisatie. Dit wordt getoetst aan de hand van de kandidaat-omschrijving en de organisatievisie.
  • Werkervaring als Teamleider Ruimtelijke Ontwikkeling (RO) De kandidaat heeft, volgens zijn/haar CV, minimaal 4 jaar recente werkervaring als Teamleider Ruimtelijke Ontwikkeling (RO) opgedaan binnen de afgelopen 8 jaar.
  • Werkervaring als Leidinggevende binnen het ruimtelijk domein (niet zijnde RO) De kandidaat heeft, volgens zijn/haar CV, minimaal 4 jaar recente werkervaring als Leidinggevende binnen het ruimtelijk domein (niet zijnde RO) opgedaan binnen de afgelopen 8 jaar.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
17 juni 2025 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox