gemeente Delft
geen max tarief
Zuid-Holland
36 uur per week
11 maart 2024
11 september 2024
De afdeling Klant Contact Centrum (KCC) is op zoek naar een Sociaal Raadslid.
Je rol
Niet iedere inwoner van de gemeente Delft weet hoe ze een goede bezwaarbrief moeten schrijven. Wat
zijn precies de regels rondom huurtoeslag? Of waar kunnen ze terecht als ze een klacht hebben over
een bepaalde instantie? Gelukkig zijn er onze Sociaal Raadslieden die ze daarbij helpen. Ze geven
informatie en advies, helpen bij het schrijven van brieven of bezwaarschriften, vullen formulieren in,
bemiddelen met instanties en verwijzen door waar nodig. De onderwerpen zijn breed: sociale zekerheid,
belastingen en toeslagen, huurrecht, migratierecht, personen- en familierecht, arbeidsrecht en
consumentenrecht. Een helpende hand binnen het doolhof van regels en voorzieningen, zo zou je de
raadslieden kunnen noemen. Naast de hulp is ook het signaleren van leemten in wet- en regelgeving,
voorzieningen en uitvoering een belangrijke taak.
Het allerbelangrijkste is dat je een relevante dosis kennis meeneemt naar werk. Onze ideale kandidaat is
op de hoogte van de wet- en regelgeving van alle bovengenoemde onderwerpen. Waar een inwoner ook
hulp nodig bij heeft, jij weet hem of haar van de juiste informatie te voorzien.
Je werkplek
Je komt te werken op het Instituut Sociaal Raadslieden, ook wel bekend als ISR. Onderdeel van de
gemeente Delft, maar gehuisvest bij Delft voor Elkaar. Het team bestaat op dit moment uit vier collega’s,
met ieder een eigen specialisme. Eén collega coördineert de werkzaamheden.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox