Gemeente Amstelveen

Senior specialist Sharepoint/M365

Gemeente Amstelveen

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De organisatie van de gemeente Amstelveen maakt een ontwikkeling door, waardoor de informatievoorziening anders wordt ingericht. Het doel is volledige digitalisering en verregaande automatisering.De voorbereiding en uitvoering voor deze transitie wordt gedaan door het programma Digitale Transformatie en levert maatschappelijke resultaten op.Ter versterking van het programmateam is er behoefte aan een senior implementatie specialist Sharepoint/M365 en het beheer hiervan, die de volgende taken op gaat pakken:

  • Zelfstandig vertalen van businesswensen naar requirements.
  • Sparringpartner voor projectleiders.
  • Technisch projectleider van deelprojecten.
  • Begeleiden van uitvoeringsprojecten.
  • Functioneel beheer uitvoeren.
  • Adviseren over MS Teams/Sharepoint Roadmap i.r.t. organisatiedoelstelling en implementeren hiervan samen met de IT-afdeling.
  • Doelgroepenaanpak vertalen en inrichten in Self Service model.
  • Zorgen dat trainingsmateriaal aangepast wordt naar laatste functionaliteit.
  • Trainen Key users.

De opdracht loopt tot 31 december 2022, er is een mogelijkheid tot verlenging met een half jaar. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken.

Kandidaatomschrijving

De ideale kandidaat is een ervaren implementatie specialist met ruime ervaring op het gebied van digitalisering in een bestuurlijke omgeving met een grote ICT component.

  • Je hebt minimaal een HBO/WO opleiding afgerond.
  • Je hebt minimaal 4 jaar werkervaring met het inrichten van een sharepoint omgeving, gekoppeld aan M365 en Teams.
  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring als functioneel beheerder van Sharepoint.
  • Je hebt aantoonbare werkervaring binnen een 100.000+ gemeente.
  • Je hebt ervaring met agile werken.
  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden zowel schriftelijk als mondeling.
  • Je weet doelen onder tijdsdruk goed te managen.
  • Je hebt een “can do” mentaliteit waarbij je kijkt naar pragmatische oplossingen.
  • Je kunt hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden.

Competenties

  • Klantgericht
  • Analytisch vermogen
  • Communicatief vaardig
  • Omgevingsbewust
  • Proactief
  • Resultaatgericht
  • Overtuigingskracht
  • Verbinder / teamspeler

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
BYOD
Bij de Gemeente Amstelveen is Bring Your Own Device (BYOD) van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een smartphone, inclusief abonnement en een laptop moet meenemen voor zakelijk gebruik.
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op vrijdag 24 december 2021. De gesprekken worden gevoerd via Teams. De aangeboden kandidaat dient op dit tijdstip beschikbaar te zijn. 

Toelichting op rooster

Minimaal 32 uur per week inzetbaar.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • BYOD Kandidaat beschikt over eigen devices (BYOD), zoals omschreven bij de kandidaat omschrijving.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring als Specialist Sharepoint in combinatie met MsTeams in meerdere overheidsorganisaties, waarvan één 100.000+ (inwoners) gemeente in de afgelopen 3 jaar.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 4 jaar werkervaring als Specialist Sharepoint in combinatie met MsTeams in de afgelopen 5 jaar.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar ervaring met het geven van technisch advies of het schrijven van een inrichtingsplan van Sharepoint in de afgelopen 3 jaar.
  • Opleiding Op CV aantoonbaar een afgeronde opleiding combinatie van Office 365 en SharePoint waaronder Search, PowerApps, Power Automate en Archivering in Office 365 binnen de afgelopen 5 jaar.
  • opleiding Op CV aantoonbaar een afgeronde HBO/WO-opleiding.

De Wensen

  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Verificatie van inhoud aangeboden profiel.Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.Competenties voor deze uitvraag.In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.Klik en samenstelling binnen het team.
  • Werkervaring Licht toe hoe je een basisfunctionaliteit voor Sharepoint en MsTeams uitrolt in een paar maanden tijd met een minimale beheerlast voor de organisatie. En geef aan bij welke organisatie je deze ervaring in de afgelopen 3 jaar hebt opgedaan.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar ervaring in het afstemmen van architectuur en techniek met netwerkbeheerders in de afgelopen 3 jaar. Definieer waar je deze ervaring hebt opgedaan en geef een toelichting.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring met het proactief geven van training en begeleiding aan gebruikers m.b.t. sharepoint en MsTeams in de afgelopen 3 jaar.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar ervaring als functioneel beheerder Sharepoint in de afgelopen 3 jaar. Licht toe bij welke organisatie je deze ervaring hebt opgedaan.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox