Gemeente Haarlemmermeer
geen max tarief
Noord-Holland
36 uur per week
01 juli 2025
28 februari 2026
Doel van de opdracht
Haarlemmermeer is een ambitieuze en snelgroeiende gemeente. We staan voor grote opgaven op het gebied van bouwen, duurzaamheid en het bieden van uitstekende dienstverlening aan onze inwoners en ondernemers. De samenleving verandert, en met de invoering van de Omgevingswet merken we een duidelijke toename van initiatiefnemers die hun ideeën willen verkennen voordat zij een omgevingsvergunning aanvragen. Dit biedt volop kansen én uitdagingen.
Om deze ontwikkelingen in goede banen te leiden, zoeken wij tijdelijke versterking voor het team Omgevingsvergunningen. Dit geeft ons niet alleen de ruimte om onze ambities waar te maken, maar ook om te leren en te bepalen hoe ons team er in de toekomst uit moet zien.
Voor deze opdracht zoeken we iemand die twee rollen combineert. De eerste rol betreft de rol als ‘secretaris van de intake- en omgevingstafel’ en de tweede de rol als ‘vergunningverlener’. Beide rollen vervul je in duo met collega’s uit het bestaande team Omgevingsvergunningen, zodat kennis gedeeld wordt en we samen bouwen aan een sterkere organisatie.
Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
Als secretaris van de intake- en omgevingstafel ben je het aanspreekpunt voor ruimtelijke initiatieven die strijdig zijn met het Omgevingsplan. Je zorgt voor een soepel proces van voorbereiding, planning, advisering en terugkoppeling. Je houdt het overzicht, bewaakt de voortgang en zorgt dat adviezen van hoge kwaliteit zijn.
Verantwoordelijkheden als secretaris:
Voor de tweede rol als vergunningverlener ben je verantwoordelijk voor het toetsen en afhandelen van (aan)vragen binnen de kaders van de Verordening Fysiek Domein. De focus ligt op gebruik van de openbare ruimte, bouwen en overige fysieke activiteiten. Voorbeelden van type aanvragen zijn: standplaats, uitweg, brandveilig gebruik van de openbare ruimte, kamperen en geluidsontheffing. Daarnaast handelt je ook (aan)vragen binnen de kaders van Woningbeleid zoals verhuurvergunning gerelateerd aan de Leegstandwet en Opkoopbescherming. Deze rol kenmerkt zich door de diversiteit van de werkzaamheden.
Verantwoordelijkheden als vergunningverlener:
Oplevering en resultaat
De opdracht wordt als succesvol afgerond beschouwd wanneer:
Afsluiting van de opdracht
Bij afronding levert de opdrachtnemer een overzicht aan van de afgehandelde zaken, relevante documentatie en rapportages, waarmee de gemeente direct verder kan werken.
Gezien de aard van de opdracht verwachten we van de kandidaat dat deze op korte termijn van meerwaarde is voor onze organisatie. Voor deze opdracht is het van belang dat je de volgende competenties bezit:
Interviews kunnen worden ingepland bij binnenkomen van inschrijvingen met een geschikte kandidaat.
Rekening dient gehouden te worden een interview op woensdag 28 mei of maandag 2 juni.
Minimaal 28 uur per week (3,5 dag). Bij voorkeur 32-40 uur per week. Bij een parttime dag: dient dit gepland te worden op een woensdag of donderdag. Er wordt verwacht dat er minimaal 2 dagen per week op kantoor wordt gewerkt. De vaste teamdag is maandag en de andere dag is flexibel te plannen a.d.h.v. activiteit op dinsdag, woensdag of donderdag.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox