gemeente Katwijk

Projectadviseur wegbeheer

gemeente Katwijk

De opdracht­omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde 
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Katwijk mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Katwijk. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente Katwijk merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). 

De gemeente Katwijk werkt dagelijks aan een leefbare, veilige en toekomstgerichte omgeving voor onze inwoners en ondernemers. Onze ambities zijn groot: van de grootste woningbouwontwikkeling in onze geschiedenis tot het versterken van de kwaliteit van de openbare ruimte en het verbeteren van digitale dienstverlening.

Onze organisatie telt zo’n 650 medewerkers en kenmerkt zich door een platte structuur. We zetten sterk in op persoonlijk leiderschap en geven onze mensen de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen. Zo blijven we flexibel en wendbaar en kunnen we snel inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen. In diezelfde geest zoeken we partners die vakmanschap combineren met betrokkenheid en die samen met ons werken aan duurzame resultaten voor Katwijk. Je werkt nauw samen met collega’s van andere disciplines, zoals stedelijk waterbeheer, riolering en groen, om beheer en vervanging van infrastructuur slim op elkaar af te stemmen.

Opdracht 
De gemeente Katwijk zoekt een ervaren projectadviseur wegbeheer die bijdraagt aan een veilige, duurzame en toekomstbestendige openbare ruimte. De adviseur ondersteunt bij onderhoudsprojecten, gebiedsontwikkelingen en infrastructuurprojecten door kwaliteit te bewaken, advisering te bieden en beheerbelangen in te brengen. Hierin zorg jij voor een balans tussen vergroenen, parkeren en toegankelijkheid.

Verantwoordelijkheden
De projectadviseur voert de volgende werkzaamheden uit:

  • Toetsen van ontwerpen, bestekken en uitvoeringsplannen bij onderhoudsprojecten, integrale gebiedsaanpakken (IGA) en PPO (Projecten, Programma’s en Opgaves)-projecten.
  • Adviseren over inrichting, materialen en onderhoud voor projecten van o.a. PZH, Valkenhorst en Dunavie.
  • Beoordelen van tijdelijke verkeersmaatregelen (TVM’s) bij werkzaamheden of evenementen.
  • Intern adviseren over wegbouwkundige vraagstukken zoals klimaatadaptief parkeren, duurzaam asfalt en onderhoudsstrategieën.
  • Samenwerken met teamleden van wegbeheer en andere disciplines voor beheer, onderhoud en uitvoerend beleid.
  • Uitvoeren van voor- en naschouwen (nulmetingen) van gemeentelijk wegdek bij ruimtelijke initiatieven en projecten.
  • Beoordelen van ruimtelijke initiatieven namens wegbeheer in samenwerking met andere clusters.
  • Adviseren over inrittenbeleid richting Vergunningen, Toezicht en Handhaving en Verkeer.
  • Afstemmen met toezichthouders, projectleiders en collega’s binnen CPB en Mobiliteit.

Benodigd aantal professionals 

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: De wens is minimaal 3 werkdagen in de week op kantoor aanwezig te zijn, deze in overleg 
Is hybride werken mogelijk: Ja 

 

De Eisen

  • 7. Uiterlijk per 14 januari 2026 beschikbaar voor gemiddeld 36 uur per week;
  • 6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Projectadviseur wegbeheer bij een gemeentelijke organisatie
  • 4. Indien de opdrachtnemer personeel te beschikkingstelt moet de inschrijver beschikken over een geldige certificering van de Stichting Normering Arbeid (SNA) op basis van de norm NEN 4400-1 (voor Nederlandse ondernemingen) of NEN 4400-2 (voor buitenlandse ondernemingen) licht toe of het alternatief aanwezig is;
  • 2. Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
  • 5. Minimaal een afgeronde mbo+/ mbo4 opleiding;
  • 8. Een maximum uurtarief van €99,- excl btw en inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;

De Wensen

  • 10. Minimaal een hbo bachelor opleiding Civiele techniek of Wegbouwkunde of minimaal MBO4 opleiding Civiele techniek met 3 jaar werkervaring als beheerder hbo bachelor niveau opleiding (10 pt) mbo 4 met 3 jaar werkervaring (5 pt) beschikt niet over de gevraagde opleiding (0 pt)
  • 12. Aantoonbare werkervaring met advisering over onderhoudsprocessen, bestekken en duurzaamheidsontwikkelingen in infrastructuur, beschrijf tenminste 1 referentie project 3 of meer referentieprojecten (30 pt) 1 of 2 referentieprojecten (15 pt) geen referentieproject (0 pt)
  • 9. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectadviseur wegbeheer in de openbare ruimte
  • 11. Minimaal 2 afgeronde projecten waarbij onderhoudsprocessen zijn toegepast, inclusief opstellen/toetsen van bestekken 3 en meer projecten (30 pt) 2 of 3 projecten (15 pt) minder dan 2 projecten (0 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
01 december 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox