
Gemeente Rotterdam
max €75 per uur
Zuid-Holland
36 uur per week
01 januari 2026
01 juli 2026
Als Medewerker Publieksreacties Parkeren ben je samen met het team verantwoordelijk voor een optimale registratie en behandeling van publieksreacties en restitutieverzoeken op het gebied van de gemeentelijke parkeerproducten. Je signaleert knelpunten en indien mogelijk adviseer je de productmanagers over verbeteringen van de producten, om daarmee herhaling van binnenkomende reacties te minimaliseren. Denk daarbij aan het aanpassen van communicatie-uitingen op de website.
Je beoordeelt of de binnenkomende reacties, vragen en verzoeken op de juiste afdeling zijn beland om te behandelen en herverdeelt deze waar nodig en in overleg naar de juiste afdeling. Je handelt de reacties, vragen en verzoeken binnen het domein van onze afdeling volledig en zoveel mogelijk zelfstandig af en bewaakt de afhandeltermijn. Je zet daarbij verschillende aanpakken in, waaronder het raadplegen van bronbestanden en het verzamelen van informatie en adviezen bij collega’s. Ter afhandeling maak je keuzes tussen het opstellen en versturen van een e-mail, een brief of telefonisch.
In jouw takenpakket zit het gehele proces rondom restitutieverzoeken. Je levert daarnaast een bijdrage aan het continue ontwikkelen van de processen rond restitutieaanvragen, het behandelen van publieksreacties en het opstellen en publiceren van verkeersbesluiten, met als doel zo efficiënt mogelijk te werken en het aantal binnenkomende reacties tot een minimum te beperken.
Jouw profiel
Je hebt een klantgerichte instelling en bent in staat om te gaan met burgers die mogelijk emotioneel kunnen zijn in hun uitingen en houdt daarbij feiten en beleving uit elkaar. Je bent een kei in mondelinge en schriftelijke communicatie. Zo ben je empathisch naar burgers en voer je gesprekken op een warme, maar zakelijke manier. Je bent in staat actief te luisteren en je beschikt over goede adviesvaardigheden. Je kunt zowel in teamverband als zelfstandig uit de voeten en je hebt affiniteit en ervaring met ICT-systemen. Je hebt een sterk verantwoordelijkheidsgevoel en je weet van aanpakken. Toch blijf je kritisch op je werk en blijf je accuraat. Je bent digitaal vaardig en bent in staat ook burgers te ondersteunen bij digitale vraagstukken, zoals het gebruik van de bezoekers-app.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox