gemeente Elburg

Project informatiebeveiliging nova

gemeente Elburg

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Elburg is een gemeente van bijna 24.000 inwoners met de Veluwe en randmeren binnen handbereik. De haven- en Hanzestad Elburg, Doornspijk, t ’Harde, Oostendorp en de Hoge Enk zijn aantrekkelijke kernen waar het prettig wonen, werken en verblijven is.   

Als gemeente koesteren wij ons rijke verleden, maar kijken we óók naar de toekomst. Elburg bouwt aan een gemeente waar iedereen de kans heeft om vorm te geven aan zijn of haar toekomstdroom. We willen aan de slag in en met Elburg. We hebben ruim 230 medewerkers in dienst en hanteren een platte organisatiestructuur. De gemeentesecretaris/algemeen directeur en vier domeinen: Dienstverlening, Samenleving, Leefomgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de domeinen werken we met zelforganiserende teams.

Benieuwd hoe het is om bij de gemeente Elburg te werken? Je leest er alles over op werkenbijelburg.nl. 

Opdracht
Het Noord-Veluws Archief is opgericht in juli 2025. De voormalige archiefdiensten Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe en Streekarchief Epe, Hattem en Heerde zijn opgegaan in deze organisatie. De bedrijfsvoering zal gedaan worden door de Gemeente Elburg, waaronder informatiemanagement. Voor de juiste uitvoering, moet er op het gebied van informatiemanagement nog een aantal procedures en stukken worden aangepast/opgesteld, voor dit project ga jij aan de slag.

Je ondersteunt de collega’s van de afdeling informatiemanagement en zal wekelijks overleg hebben met de privacy officer, om de stand van zaken met elkaar te bespreken.

Onder de werkzaamheden vallen de volgende punten:
- Strategische IB beleid (een plan hoort hier uiteindelijk ook bij);
- Het incidentenbeleid en de continuïteitstrategie;
- Het toegangsbeveiligingsbeleid en het wachtwoordenbeleid;
- Diverse andere beleidsdocumenten t.b.v. privacy en informatiemanagement;
- Inrichten ISMS conform PDCA (plan-do-check-act) inclusief verklaring van toepasselijkheid. Hieraan uitvoering gaan geven is structureel werk;
- Opstellen van een risicoanalyse;
- Aanpassen en opstellen van diverse protocollen, deze kunnen worden opgesteld naar het voorbeeld van de gemeente Elburg;
- Het bijhouden van het verwerkingsregister.

Competenties
- Gestructureerd;
- Kritisch;
- Flexibel;
- Zelfstandig.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk:  in overleg.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting informatiemanagement;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Privacy adviseur en/of Privacy Officer;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleid en procedures omtrent informatiebeveiliging.

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met ISMS en advisering over gegevensbescherming bij de overheid;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente;
  • Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, parkeerkosten én fee Flextender;
  • Uiterlijk beschikbaar per 4 augustus 2025.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
30 juli 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox