Het Kadaster

Programmamanager Continuiteit

Het Kadaster

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Voor meer informatie over het Kadaster zie www.kadaster.nl

Opdrachtomschrijving
Het programma Continuïteit maakt het Kadaster weerbaar tegen een ransomware aanval. Dat wil zeggen dat het Kadaster op alle aspecten (people, process en technology) volledig is voorbereid om een (geslaagde) ransomware aanval het hoofd te bieden en de dienstverlening conform SLA afspraken uit te blijven voeren c.q. te herstellen. Dit programma bestaat uit een groot aantal aspecten die in samenhang opgepakt moeten worden. Dit programma bewaakt de samenhang van alle onderwerpen die een relatie c.q. afhankelijkheid hebben met dit onderwerp.

De programmamanager geeft uitvoering aan het programmaplan, waarbinnen verschillende deeltrajecten vallen. De programmamanager geeft sturing aan de projectmanagers die deze deeltrajecten leiden. Verder is het de taak van de programmamanager om ervoor te zorgen dat hetgeen gerealiseerd wordt in de lijn geborgd wordt.


Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden voor programmamanager zijn: 

  • Organiseert de uitvoering van het programma, in lijn met de doelstellingen van continuïteit en het Kadaster conform planning en budget;
  • Regisseert projecten op samenhang binnen en buiten het programma;
  • Inventariseert, analyseert en rapporteert over projectrisico’s en -issues richting opdrachtgever en/of stuurgroep, formuleert beheersmaatregelen en managet risico’s en issues;
  • Rapporteert over voortgang, bestedingen en afwijkingen ten opzichte van de kaders die zijn vastgesteld (in de business case of het projectplan);
  • Bewaakt de scope van het project en rapporteert over afwijkingen ten opzichte van het vastgestelde plan;
  • Initieert en onderhoudt proactief relaties met verschillende stakeholders. Kent en managet hun verwachtingen en informeert hen op de juiste momenten om zodoende de projectdoelstellingen te realiseren;
  • Het voeren van overleg op directieniveau, het voeren van informeel en structureel overleg met vertegenwoordigers van de directies, het identificeren van issues, risico’s en kansen;
  • Zorgt voor communicatie via de meest effectieve lijn(en) van en naar opdrachtgever en stakeholders;
  • Stimuleert en adviseert over besluitvorming conform de projectgovernance;
  • Levert als teamspeler een actieve bijdrage aan de resultaten van het team, de directies en Kadaster;
  • Werkt binnen het organisatiemodel en portfoliosturing binnen het Kadaster;
  • Het volledig in de lijn beleggen (opzet, bestaan én werking) van alle onderdelen van het programma.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kennis en kunde van business continuity management.
  • Kennis en kunde van crisismanagement en crisisbeheersing.
  • Kennis en kunde van inrichting data centers inclusief exploitatie en inrichten van processen/techniek.
  • Kennis en kunde op het gebied van Informatie beveiliging in het algemeen en ransomware in het bijzonder.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 10 oktober 2022 tot en met 09 december 2023 voor 36 -40 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • WO werk- en denkniveau.
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare ervaring op het gebied van programmamanagement.
  • Kennis van- en minimaal 5 jaar ervaring met PRINCE2, Agile en SAFE.
  • Minimaal 5 jaar ervaring met risicomanagement.
  • Aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire (Agile) teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter.
  • Aantoonbare ervaring met een organisatie die, als ZBO, wettelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld.
  • Aantoonbare ervaring met stakeholdermanagement.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar succesvol complexe opdrachten afgerond; Dit zowel op het vlak van Business, IT en de combinatie hiervan.
  • Aantoonbare kennis van verandermanagement.
  • Kennis en ervaring met RUP werken bij voorkeur in e-overheid.
  • Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Wendbaarheid (omgaan met veranderingen in de context van het programma) • Bestuurlijke (organisatie)sensitiviteit • Omgaan met verschillende organisatieculturen • Resultaatgericht • Analytisch vermogen • Netwerken • Overtuigingskracht • Sturend vermogen • Onafhankelijk • Communicatieve vaardigheden: je spreekt zowel de taal van IT als business • Je kunt snel schakelen tussen inhoudelijke en bestuurlijke issues • Klantgericht • Proactief • Stressbestendig Als bijlage zijn 3 conceptovereenkomsten toegevoegd: • Bijlage 1a 'concept modelovereenkomst’; indien inschrijver zich aanbiedt als ZZP'er; • Bijlage 1b concept opdrachtovereenkomst indirecte ZZP’ers’; indien inschrijver als bemiddelaar een ZZP'er als kandidaat aanbiedt; • Bijlage 1c 'concept opdrachtovereenkomst inhuur’; indien inschrijver een eigen werknemer als kandidaat aanbiedt. Afhankelijk van de aangeboden kandidaat kiest het Kadaster de best passende overeenkomst. Indien u niet akkoord gaat met de gekozen overeenkomst c.q. inhoud van de overeenkomst zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.
  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in de uitvoering van programma’s m.b.t. continuïteit en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.
  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) op welke wijze u uw expertise en competenties inzet en hoe u de rol (gedrag) van programmamanager invult om een bijdrage te leveren aan te behalen resultaten. Waarbij u de koppeling maakt met de specifieke opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden. Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox