Gemeente Nijmegen

Procesregisseur BOEG Jeugd & Gezin

Gemeente Nijmegen

  • max €120 per uur

  • Gelderland

  • 32 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 01 september 2023

  • 31 december 2024

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Het Bovenregionale expertisecentrum Jeugdhulp Gelderland (BOEG) is één van de acht bovenregionale expertisecentra in Nederland. Het centrum bestaat sinds eind 2020 en richt zich op het oplossen van knelpunten die zich voordoen bij kinderen en ouders in jeugdhulp. Van deze knelpunten willen we leren en we agenderen deze lessen op de daartoe passende plekken. Het gaat om een kleine groep kinderen met complexe, meervoudige en weinig voorkomende problematiek waarbij het niet lukt om tijdig passende jeugdhulp en begeleiding te bieden. Qua leeftijd betreft het jeugdigen t/m 23 jaar. De knelpunten die zich hierin voordoen variëren van aard en kunnen zorginhoudelijke, organisatorische, financiële en inkoop technische aspecten bevatten.

Het bovenregionale expertisenetwerk beschikt over een aantal procesregisseurs. Zij kunnen op verzoek van Regionale Expert Teams ingezet worden bij het oplossen van complexe en stagnerende casussen van jeugdigen en gezinnen.

De procesregisseur draagt bij aan de wettelijke gemeentelijke verplichting van passende zorg voor complexe gezinnen en jeugdigen. Passende zorg is zo dicht mogelijk bij huis, zo thuis mogelijk, met een grote rol voor het sociale netwerk en biedt herstel van kwaliteit van leven en perspectief op ontwikkeling. Het werkgebied is Gelderland dat bestaat uit 7 jeugdhulpregio’s van bij elkaar 56 gemeenten, deze moeten allemaal in de juiste mate betrokken worden omdat de jeugdhulp gedecentraliseerd is.


Verantwoordelijkheden

  1. Een procesregisseur voert onafhankelijke procesregie om te komen tot passende hulp voor ouders en kinderen.  
  2. De procesregisseur werkt in goed contact met de jeugdige en het gezin of andere steunfiguren.
  3. De procesregisseur brengt kinderen, ouders, verwijzers, zorgaanbieders, gemeenten en financiers bij elkaar en faciliteert de samenwerking om tot een gedeelde analyse en doelen te komen en een gezamenlijk plan van aanpak op te stellen. 
  4. De procesregisseur stuurt op de planvorming en daarna op het organiseren van de oplossingen door de betrokken partijen, de procesregisseur bewaakt de voortgang, spreekt bij stagnatie partners aan op hun verantwoordelijkheden en blijft betrokken tot het doel bereikt is. Achteraf wordt het proces geëvalueerd.
  5. De procesregisseur treedt niet in de professionele operationele verantwoordelijkheid van de verwijzer/casusregisseur (gemeente of gecertificeerde instelling) maar draagt zorg voor het proces om tot een integrale aanpak te komen.
  6. De procesregisseur schaalt indien nodig op bij stagnatie naar het management of bestuur van de betrokken professionals en organisaties.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-09-2023, of zoveel eerder als mogelijk is, tot en met 31-12 2024 voor flexibel 8 - 32uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 3 x 1 jaar. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Aantoonbaar minimaal 2 jaar recente ervaring in de rol van procesregisseur of 4 jaar als casusregisseur van complexe casussen;
  • Aantoonbaar minimaal 10 jaar ervaring in de jeugdhulp;
  • Aantoonbaar kennis van de complexe doelgroep: gedragsstoornis en comorbiditeit met psychiatrische problematiek zoals voor jeugdigen met een hoog forensisch profiel en verslaving, ernstige problematiek in relatie tot loverboys, suïcidaliteit, seksueel grensoverschrijdend gedrag, eetstoornissen, externaliserende gedragsproblematiek, autisme spectrum stoornissen gecombineerd met ernstige gedragsproblematiek;
  • Gedegen ervaring met ambtelijke besluitvorming;
  • Kennis van de financiering van de jeugdhulp door gemeenten;
  • Kennis van en inzicht in de hulpvragen van jeugdigen, het zorgaanbod, de justitiële en hulpverleningsketens en escalatiemodellen in de zorg- en veiligheidsketen;
  • Je bent flexibel in werktijden èn werkzaamheden.

De Wensen

  • Uitgebreid netwerk in Gelderse jeugdhulpketen: zorgaanbieders verblijf (gesloten en open)en ambulant, gecertificeerde instellingen, Veilig Thuis, Raad voor de Kinderbescherming, Lokale teams, jeugdregio’s, gemeenten, G7.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox