
Gemeente Oude IJsselstreek
geen max tarief
Gelderland
24 uur per week
11 november 2025
11 januari 2026
Organisatie
Werken voor de gemeente Oude IJsselstreek betekent werken aan ‘de brede welvaart van onze inwoners.’ Breed omdat welvaart voor iedereen iets anders kan betekenen: voor de één is dat veel groen, voor de ander is dat een bloeiende economie en voor weer een ander is een inclusieve gemeente belangrijk. We zetten ons dan ook dagelijks op tal van terreinen in zodat onze inwoners veilig, gezond en gelukkig kunnen wonen, leven, werken, leren en recreëren.
Dit doen we bijvoorbeeld door het aanleggen en onderhouden van wegen en fietspaden, het verstrekken van vergunningen voor de bouw- en verbouw van woningen, het sluiten van huwelijken en partnerschappen, en de realisatie van een compleet nieuw, duurzaam bedrijventerrein. Maar ook door te zorgen dat iedereen zoveel mogelijk mee kan doen aan het dagelijkse leven.
De leefwereld van onze inwoners zit vol dagelijkse grote en kleine verrassingen. Dat vraagt ons goed te kijken naar wat er speelt en te doen wat echt nodig is. Door ín de leefwereld van de inwoner te stappen kunnen we onze afwegingen goed maken. De afweging tussen het individueel belang en het algemeen belang. De afweging tussen het maatschappelijk effect, de financiële middelen en de wet- en regelgeving.
Met ruim 300 collega’s verdeeld over zo’n 25 teams zijn we een zeer diverse club. Bij de gemeente Oude IJsselstreek werken mensen met uiteenlopende leeftijd en (opleidings-) achtergrond. Je vindt er generalisten en specialisten, doeners, denkers en alles wat daar tussen zit. We hebben echter, hoe verschillend wij ook van elkaar zijn, een aantal dingen met elkaar gemeen: we zijn hardwerkende, verantwoordelijke professionals die niet simpelweg uitvoeren wat de regels of het beleid ons voorschrijft maar continu afwegen – en er net even wat meer van maken.
We gaan uit van het oplossend vermogen van de samenleving, zonder daarbij (altijd) zelf te oplossing te willen zijn of te willen geven. Ook gaan we er van uit dat de meeste mensen deugen. We werken vanuit vertrouwen met elkaar en onze inwoners samen. We realiseren ons dat incidenten altijd zullen gebeuren, hoe vervelend deze ook kunnen zijn. Voor ons is het de kunst om daar op een slimme manier mee om te gaan. Niet te problematiseren of te panikeren, maar er naar kijken als een kans om van te leren en onze visie of werkwijze zo nodig bij te stellen.
Opdracht
Er is capaciteitsdruk binnen het sociaal domein en er is behoefte om te bepalen of uitbreiding van de formatie nodig is op het gebied van kwaliteit en toezicht. Tegelijkertijd blijkt dat taken versnipperd zijn over verschillende functies, de rol van kwaliteitsmedewerkers onduidelijk is en de doelen niet helder gecommuniceerd worden. Voordat een beslissing over extra formatie wordt genomen, willen we eerst duidelijkheid creëren over rolzuiverheid, taakverdeling en prioriteiten door een proces van gezamenlijke reflectie en afstemming met betrokken medewerkers.
Het doel van de opdracht is om, samen met de betrokken teams en leidinggevenden:
De opdracht duurt circa 2 maanden en vindt plaats in nauwe samenwerking met teamleiders, kwaliteitsmedewerkers, contractmanager en backoffice-medewerkers. De notitie ‘verkenning kwaliteit’ en ‘opzet kwaliteitsplan’ vormen het vertrekpunt. (BIJVOEGEN OF OP TE VRAGEN?)
De procesbegeleider levert de volgende concrete resultaten:
De procesbegeleider organiseert en begeleid vier interactieve werksessie met de betrokken collega’s gericht op 1) het scherpstellen van de kern van iedere functie, 2) het gezamenlijk bepalen welke taken waar thuishoren en het definiëren van verbeteracties richting rolzuiverheid, 3) planmatig werken en het formuleren van doelen en 4) het stellen van prioriteiten en het vaststellen van het advies.
De procesbegeleider levert twee producten op die met elkaar samenhangen:
1) een adviesrapport ten aanzien van rolzuiverheid, taakverdeling met daarin een onderbouwd advies ten aanzien van aanpassingen en of uitbreiding van formatie;
2) een jaarplan waarin doelen, prioriteiten en bijbehorende acties/taken per functie zijn uitgewerkt op basis van het OGSM-model.
Wij verwachten van de procesbegeleider dat hij/zij:
Competenties
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen:
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox