Stedin Groep

Pmo transitie

Stedin Groep

De opdracht­omschrijving

Werk waar je trots op kan zijn. Dit ga je doen.
Stedin staat voor grote maatschappelijke uitdagingen die van invloed zijn op onze taak als netbeheerder. Door de energietransitie is de vraag naar ruimte op het elektriciteitsnet aanzienlijk groter dan het aanbod, en deze vraag blijft groeien. Om aan deze toenemende vraag te voldoen, wil Stedin zowel de capaciteit uitbreiden als de productiviteit van bestaande infrastructuur verhogen door beter te benutten en te beheren. Het is echter onwaarschijnlijk dat er voldoende personeel kan worden gevonden om al het werk te verrichten. Daarom wil Stedin manieren vinden om met meer medewerkers meer werk te verzetten en de processen te versnellen.  

Om deze uitdaging aan te pakken, zijn we met onze strategie om beter te bouwen, benutten en beheren op de juiste weg.

Wij zoeken een gedreven en ervaren PMO-er die gaat werken voor de portfoliomanager van het Transitie change portfolio.

Stedin werkt vanwege de energietransitie aan veel programma’s, projecten, epics en andere soorten veranderinitiatieven. Deze zijn gegroepeerd in 6 change portfolio’s. Voor één van deze portfolio’s, het Transitie portfolio, zoeken we een PMO-er. In het Transitie portfolio (30 – 35 epics/projecten) ben je samen met de portfolio manager verantwoordelijk voor het change portfolio management.

Als programma / portfolio management officer (PMO) ben je de spin in het web van het Transitie portfolio. Je bent de trekkende kracht om ervoor te zorgen dat het inzicht in dit portfolio en programma up to date is, alles blijft draaien en op tijd geregeld is. Enerzijds organiseren van vergaderingen, workshops, townhall meetings en andere evenementen. Voortgangsrapportages, planningen bijhouden, stukken voor vergaderingen verzamelen en harmoniseren, zorgen dat de informatie over het programma of portfolio in onze systemen continue up to date is. . Anderzijds ook onboarding van nieuwe collega's, oog voor het team, wat het team nodig heeft en teambuilding sessies. Stakeholders op de hoogte houden en informeren over de status van het programma met nieuwsberichten en andere hulpmiddelen.  

Je opereert zelfstandig en weet welke zaken er allemaal nodig zijn om de continuïteit van het programma en portfolio te borgen. Je regelt die vergaderingen. Haalt de input op bij de verschillende deelnemers en maakt hiermee een helder overzicht van de maandelijkse voortgang. Je weet hoofdzaken en bijzaken te onderscheiden. Je hebt gevoel voor welke zaken op directie niveau gerapporteerd moeten worden.  Je onderhoudt de resource behoefte van het programma.
 
Jouw sterke punten. Worden wij blij van..

  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke rol als PMO voor grotere programma’s of portfolio’s binnen grote organisaties.
  • De PMO heeft een resultaatgerichte werkhouding en durft initiatief te nemen. Door zich op te stellen als verbinder binnen het programma en met alle stakeholders, waarbij communicatie, klantgerichtheid, overtuigingskracht en toegankelijkheid belangrijke eigenschappen zijn, is de PMO in staat zich te bewegen als spin in het web waarbij samenwerken centraal staat en zijn rol actief in te vullen.
  • Met een flexibele werkhouding is de PMO in staat om de programma en portfolio manager te ontzorgen en naast het vermogen om te signaleren, ook te handelen vanuit (gemandateerd) eigenaarschap en organisatiesensitiviteit.
  • Met een analytische blik, oog voor detail en gestructureerde manier van werken kan de PMO zich pragmatisch en nauwkeurig opstellen en is daarbij in staat om de programma en programma manager en stakeholders te voorzien in de juiste (sturings)informatie. Is administratief sterk en secuur.
  • De PMO is zelfstandig, leergierig en in staat om in korte tijd de organisatie te leren kennen en zich te kunnen bewegen in de organisatie. De PMO kan snel de materie eigen maken en hoofd- en bijzaken onderscheiden.
  • De PMO beschikt over een bepaalde mate van affiniteit met (informatie) technologie en tooling, die binnen Stedin worden gebruikt en heeft enige kennis voor de organisatie kant van verandering.
  • Naast een goede beheersing van MS Office en MS Projects, is de PMO ook bekend met de basis van zowel projectmatig als Agile werken. Ervaring met Power BI is gewenst.

 
Een goed team. Daar hoor je bij.
Het kernteam van het Transitie portfolio bestaat uit de portfoliomanager, de epic owners / projectleiders van de Transitie epics/projecten en de PMO-er. Jij speelt ook hier een centrale rol in het portfolio alsmede een belangrijke rol naar stakeholders.  Je rapporteert aan de portfoliomanager. Daarnaast heb je contacten met PMO’ers van andere projecten / programma’s.


De Eisen

  • Kandidaat dient de Nederlandse taal machtig te zijn in woord en geschrift, een aanbieding op deze aanvraag is hierbij een akkoordverklaring
  • Kandidaat heeft minimaal een aantoonbare afgeronde HBO/ WO opleiding
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke rol als PMO voor grotere programma’s of portfolio’s binnen grote organisaties.
  • Kandidaat heeft goede beheersing van MS Office en MS Projects, de PMO is ook bekend met de basis van zowel projectmatig als Agile werken.
  • Focus ligt op (administratieve) taken zoals: checken van finance/ budgetten en maken van rapportages
  • Het CV is voorzien van referenties (naam, functie en contactgegevens referent) of deze kunnen op aanvraag aangeleverd worden.

De Wensen

  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Deze kunnen worden getoetst in een gesprek met de opdrachtgever. - Goed kunnen plannen - Verantwoordelijkheidsgevoel - Flexibele instelling - Goede communicatieve vaardigheden - Resultaatgericht - Proactief - Luistervaardig
  • Kandidaat heeft ervaring met Power BI
  • Kandidaat is 32 of 40 uur beschikbaar
  • Graag marktconform aanbieden. Tarieven dienen all in te zijn. Losse declaraties zijn niet toegestaan
  • Is de kandidaat eerder werkzaam geweest binnen Stedin? Indien kandidaat eerder werkzaam is geweest binnen Stedin dan dient de reden van vertrek in het CV te staan. Tevens worden intern referenties ingewonnen. Mocht de reden van vertrek en de referentie(s) niet overeenkomen, dan wordt de toelating in het Dynamisch Aankoopsysteem ontnomen.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
17 januari 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox