Gemeente Weert

Planeconomisch Adviseur

Gemeente Weert

De opdrachtĀ­omschrijving

Het in financiële zin adviseren bij (grootschalige) projecten op het gebied van stadsuitbreidingen, binnenstedelijke herontwikkeling, bedrijventerreinen en andere projecten; dit houdt onder andere in:

  • Toetsing van de economische uitvoerbaarheid en het zelfstandig opzetten van grondexploitatieberekeningen in alle fasen van een project;
  • Advisering over financiële risico’s bij grondexploitaties en bewaking van kredieten;
  • Betrokkenheid bij het opstellen van anterieure (realisatie) overeenkomsten, privaatrechtelijke overeenkomsten en exploitatieplannen;
  • Bewaking van de vastgestelde uitgangspunten voor de grondexploitatie;
  • Mede vormgeven aan het grondprijsbeleid en grondbeleid;
  • Mede opstellen van financiële rapportages zoals MPG, begroting, tussenrapportages en vennootschapsbelasting; 
  • Participeren in projecten, werkgroepen en andere overleg- en onderhandelingssituaties;
  • Bewaken van ruimtelijke waarde creatie in samenhang met een gezond financieel beleid; 
  • Ondersteunen bij residuele berekeningen van biedingen in het kader van uitnodigingsplanologie; 
  • Ondersteunen bij de planning van (complexe) projecten.



Deze opdracht wordt gelijktijdig zowel intern als extern uitgezet, waarbij de voorkeur uitgaat naar een interne kandidaat bij gelijkwaardig niveau. 

Kandidaatomschrijving

 

  • Een opleiding op ten minste WO-niveau met financieel/economische specialisatie;
  •  Aantoonbare ervaring met werken met het softwarepakket Grexmanager;
  • Meerdere jaren ervaring als planeconoom met een goed inzicht in het gemeentelijk grondbedrijf en de plaats van het grondbedrijf binnen de gemeente;
  • Beschikt over actuele kennis van wet- en regelgeving;
  • Nauwkeurig, pro-actief, leergierig, resultaatgericht en beschikt over creativiteit;
  • Affiniteit met gebiedsontwikkeling en samenwerkingsgericht;
  • Goede analytische en communicatieve vaardigheden;
  • In staat zijn om residuele grondwaardeberekeningen op te stellen en diverse soorten exploitatieberekeningen van derden te analyseren;
  • Energieke instelling, stressbestendig en doortastend;
  • Kennis van de Weerter vastgoedmarkt is een pré;
  • Stelt zich op als teamspeler, met oog voor transparantie en integriteit.

Interviewplanning

Gemeente Weert nodigt 3 kandidaten uit voor een gesprek. De gesprekken zullen plaatsvinden op donderdag 26 november 2020 tussen 11.00 uur en 14.30 uur. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden.

Contact over de opdracht en/of procedure loopt uitsluitend via de Inhuurdesk Banenplein Limburg. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk hierover geen contact met gemeente Weert op te nemen.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Op CV aantoonbaar tenminste 5 jaar werkervaring als Planeconomisch Adviseur, opgedaan in de afgelopen 6 jaar. Dit moet duidelijk blijken uit de functie, werkzaamheden en gewerkte periodes die op het CV vermeld staan.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><p>klik met de organisatie 5% - gestelde eisen in de opdracht 10% - gestelde wensen in kandidaatsomschrijving 10%</p>
  • Op CV aantoonbaar werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet duidelijk blijken uit de werkgevers/ opdrachtgevers die op het CV vermeld staan.
  • Op CV aantoonbaar per direct beschikbaar voor 36 uur per week gedurende tenminste 6 maanden. Vermeld de beschikbaarheid en het aantal uur per week duidelijk.
  • Op CV aantoonbaar werkervaring met het opstellen van financiĆ«le rapportages zoals MPG, begroting, tussenrapportages en vennootschapsbelasting. Dit moet duidelijk blijken uit de werkzaamheden die op het CV vermeld staan.
  • Op CV aantoonbaar werkervaring met het adviseren bij (grootschalige) projecten op het gebied van stadsuitbreidingen, binnenstedelijke herontwikkeling en bedrijventerreinen. Dit moet duidelijk blijken uit de werkzaamheden die op het CV vermeld staan.
  • Op CV aantoonbaar tenminste een afgeronde WO opleiding met financieel/economische specialisatie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox