gemeente Waterland

Projectadviseur omgevingszaken

gemeente Waterland

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Waterland is een (relatief) kleine gemeente. Typerend voor onze organisatie is het ‘ons kent ons’ gevoel en de korte, informele lijnen. Het enige constante is verandering en dat is voor de gemeente Waterland niet anders.

Opdracht
Wij hebben op korte termijn versterking nodig bij het Team Ruimtelijke Ontwikkeling. Wij zoeken dan ook een Projectadviseur Omgevingszaken, die enthousiast wordt van het werken in een kleine gemeente met grote ruimtelijke waarden, waar geen dag of dossier hetzelfde is. Als beleidsmedewerker ruimtelijke ordening vervul je een sleutelpositie in het proces rond de verlening van omgevingsvergunningen met een buitenplanse omgevingsplanactiviteit (Bopa)  en het (laten) opstellen van een wijziging van het Omgevingsplan.

Met jouw kennis en ervaring ben jij in staat om advies te geven bij allerlei vraagstukken op het brede gebied van het omgevingsrecht. Dit kan zowel intern richting je collega's, het management en het bestuur zijn, als extern richting initiatiefnemers, inwoners en andere belanghebbenden.

Je werkzaamheden zijn in ieder geval:

  • Je behandelt verzoeken om vooroverleg, verzoeken om wijziging van het omgevingsplan en aanvragen om omgevingsvergunning waarbij binnen en buitenplans (Opa en Bopa) wordt afgeweken van het (tijdelijke) Omgevingsplan. (waarbij de interne en externe adviezen worden afgewogen en er aan de hand van de uitkomsten overwegingen worden opgesteld voor de omgevingsvergunning)
  • Het beoordelen van ingediende ETFAL onderbouwingen;
  • Wanneer nodig vertegenwoordig je de gemeente in beroeps- en bezwaarprocedures.
  • Je stelt t.b.v. in ieder geval de bovengenoemde procedures alle benodigde stukken op, waaronder: besluiten, beschikkingen, college- en raadsvoorstellen en -besluiten, bindend adviesrecht , verweerschriften, beslissingen op bezwaar, formele kennisgevingen.

Je hebt ervaring met:

  • Bovengenoemde werkzaamheden.
  • Het toetsen van (bouw)plannen aan ten minste: bestemmingsplannen/(tijdelijke) Omgevingsplannen, de Omgevingsvisie, de provinciale Omgevingsverordening, en relevante wet- en regelgeving waaronder afdeling 6.4 van de Wet ruimtelijke ordening.
  • Het (laten) opstellen en beoordelen van digitale -aangeleverde- postzegelplannen/wijziging omgevingsplan.

Het team
Je werkt binnen het Team Ruimtelijke Ontwikkeling en je werkt veel samen met collega's van het Team Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH). Het Team Ruimtelijke Ontwikkeling bestaat in totaal uit 12 medewerkers die zich bezig houden met ruimtelijke ordening, volkshuisvesting, woningbouwprojecten, duurzaamheid, economie, toerisme en natuur. Het team maakt deel uit van de afdeling Ruimte. Binnen die afdeling zijn circa 25 medewerkers werkzaam met uiteenlopende rollen en functies maar met de fysieke leefomgeving als gemeenschappelijke deler. Het team Ruimtelijke Ontwikkeling is volop in beweging en ontwikkeling.

Competenties
In Waterland zijn belangrijke competenties: lef, verbinding, vertrouwen, nieuwsgierigheid.
Functie specifiek: Planmatig, zelfstandig, gestructureerd, communicatief vaardig en resultaatgericht.

Functieschaal
Functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenerbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.  

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau;
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van ruimtelijke ordening binnen een gemeente;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als binnen ruimtelijke ordening bij een gemeentelijke organisatie;
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van een eigen laptop en mobiel;

De Wensen

  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als binnen ruimtelijke ordening bij een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare kennis van Wabo, Wro, Bro en Awb;
  • Beschikbaar vanaf 15 juni 2025 voor 24 uur per week, gedurende de gehele opdracht.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het behandelen van omgevingsvergunningen uitgebreide procedure;
  • Aantoonbare werkervaring met het toetsen aan bestemmingsplannen/ (tijdelijke) Omgevingsplannen en behandelen van omgevingsvergunningen met buitenplanse afwijkingen;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
13 mei 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox