gemeente Wijdemeren
geen max tarief
Noord-Holland
32 uur per week
09 mei 2025
09 december 2025
Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor zo’n 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continu in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.
Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in de Gooi- en Vechtstreek, tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!
De belangrijkste taakgebieden van het cluster Juridische Zaken (JZ) zijn: 2e-lijns juridische advisering (afdelingen, directie en bestuur), het fungeren als secretariaat van de commissie bezwaarschriften, behandeling van Woo-verzoeken en klachten.
Opdracht
In deze opdracht werk je voornamelijk als 2e-lijnsadviseur voor de verschillende afdelingen en beantwoord je algemene juridische vragen c.q. (strategische) advisering. Tevens fungeer je als sparringpartner voor de juridisch adviseur en begeleid je deze collega waar nodig. Je zult begrijpen dat de Gemeentewet en de Algemene wet bestuursrecht daarbij de absolute basis vormt.
Daar omheen kun je denken aan subsidierecht en aan onderwerpen als onderwijshuisvesting, verkeerswetgeving, nadeelcompensatie, gemeenschappelijke regelingen enz. Als gemeente hebben we ook graag expertise op gebied van privaatrecht in huis. Als je dat meebrengt is dat een plus. Zo niet: we zoeken iemand die op z’n minst onze huisadvocaat de juiste vragen kan stellen en waar nodig op die inhoud kan sparren.
Van jou verwachten we dus ook een brede kijk op het juridische werkveld. Liever zie je de grote lijnen en adviseer je in die geest. Kortom: maak je makkelijk verbinding, weet jij snel verbanden te leggen en adviseer je in duidelijke taal? Dan weet je zeker dat je in deze opdracht op je plek zult zijn.
Competenties
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: bij voorkeur inzetbaar en aanwezig op dinsdagen en donderdagen maar er kan veel in overleg.
De gemeente Wijdemeren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox