Openbaar Ministerie (OM)
max ā¬100 per uur
Utrecht
36 uur per week
01 oktober 2025
30 juni 2026
Deze opdracht valt binnen schaal 12 van de CAO Rijk. De indicatieve tariefrange ligt tussen de 100 en 110 euro per uur.
Let op: dit is geen minimum of maximum tarief. Alle aanbiedingen worden beoordeeld op basis van een puntensysteem dat prijs en kwaliteit afweegt.
Een deel van de te behalen punten wordt toegekend aan de inschrijver met het laagste tarief. Andere inschrijvingen ontvangen naar verhouding minder punten op dit onderdeel.
HET IS NIET UITGESLOTEN DAT DE ZITTENDE KANDIDAAT WORDT AANGEBODEN
Opdrachtomschrijving
Gezocht wordt een Senior Oracle ADF ontwikkelaar met ervaring in agile werken in het Scrum framework. De kandidaat maakt onderdeel uit van een multidisciplinair scrumteam Het team is niet alleen verantwoordelijk voor de doorontwikkeling, maar ook het voor het applicatiebeheer van de OMZIS applicatie. Hierbij moet gedacht worden aan het oplossen van productie incidenten, changes en het onderhouden van de CI/CD pipeline. Naast gedegen technisch kennis moet de persoon ook zeer goede communicatieve kwaliteiten hebben en bijdragen aan architectuurkeuzes en technische standaarden binnen het team. De kandidaat is een software ontwikkelaar pur sang met een gedegen technische achtergrond die gewend is in een multidisciplinair team te opereren en in staat is vanuit zijn technische en inhoudelijke kennis een bijdrage c.q. ondersteuning te verlenen aan de verschillende teamactiviteiten zoals ontwerp, technisch onderzoek c.q. analyse, onderhoud en ontwikkeling van de systemen, incl. build & test automation.
De kandidaat beschikt daarom over goede communicatieve vaardigheden en beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk en heeft een goede technische ondergrond in het gebruik van de gevraagde methoden en technieken. De kandidaat heeft geen probleem-, maar een (hands-on) oplossingen mentaliteit met een sterke wil om nieuwe dingen te leren en eigen te maken en acteert met een grote mate van zelfstandigheid met betrekking tot het plannen, uitvoeren en bewaken van zijn deelactiviteiten als onderdeel van het totale Scrum framework.
Competenties
Technisch sterk, spreekt heldere taal, hands-on, analytisch, doorpakker, team-player, proactief, communicatief, gedreven, flexibel
Achtergrond
IVOM is begin 2022 opgericht als zelfstandig OM-onderdeel en versterkt, vernieuwt en professionaliseert de dienstverlening op het gebied van informatievoorziening en/of doel van de opdracht: (IV) binnen het OM en met ketenpartners zoals de Rechtspraak en de Politie. Dit doet zij aan de hand van drie strategische pijlers: continuïteit, professionalisering en vernieuwing. De Wet verplichte geestelijke gezondheidszorg (Wvggz) en de Wet zorg en dwang (Wzd) vervangen sinds 1-1-2020 de Wet Bijzonder Opname Psychiatrische Ziekenhuizen (Wbopz). Om uitvoering te geven aan deze zorgwetten is de applicatie OMZIS voor interne gebruikers ontwikkeld. OMZIS betreft een zogenaamde P1 applicatie welke het kritische proces van de Wvggz ondersteund. Deze applicatie is door een dedicated DevOps team ontwikkeld. De applicatie wordt onderhouden-, geoptimaliseerd- en ontwikkeld binnen IVOM. Ter aanvulling op het huidige DevOps team wordt vervanging gezocht.
Achtergrond opdracht
Beschrijving directie/dienst/afdeling: Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt - samen met de politie en andere ketenpartners - voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Dit varieert van winkeldiefstal tot moord en van belastingontduiking tot cybercrime en terrorisme. Het werk van het OM is erop gericht dat daders een passende straf krijgen en dat slachtoffers en nabestaanden het gevoel hebben dat zorgvuldig met hun belangen wordt omgegaan. Het Openbaar Ministerie (OM) bestaat uit een hoofdkantoor (het Parket-Generaal), 10 arrondissementsparketten, 1 LRO (landelijke Ressortsorganisatie) en een aantal 'bijzondere' eenheden, te weten het Landelijk Parket, het Functioneel Parket, het parket CVOM (Centrale Verwerking OM), de DVOM (Dienst Verleningsorganisatie OM), de IVOM (Informatievoorziening OM) en de Rijksrecherche. Het Openbaar Ministerie is op ca. 35 locaties door heel Nederland gevestigd. In totaal werken ongeveer 6.000 mensen bij het OM. Aan het hoofd van het OM staat het College van procureurs-generaal. Het College is verantwoordelijk voor heel het OM en legt zich toe op de formulering van nieuwe handhavingsrichtlijnen en het ontwikkelen van het opsporings- en vervolgingsbeleid. De zorg voor de organisatie en de bedrijfsvoering ligt eveneens bij het College. De parketten staan onder leiding van een hoofd van een bedrijfsonderdeel die verantwoordelijk is voor de primaire taken van een arrondissement of ressort of een landelijk werkend onderdeel. De onderdelen van het OM kennen ieder een eigen dynamiek, aandachtsgebieden en, in sommige gevallen, specialismen. Voor een nader profiel van het OM verwijzen wij naar de website van het Openbaar Ministerie: www.om.nl
Eisen (blijkt uit cv)
Wensen (onderbouwen in aanbiedingsdocument)
Competenties
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox