Gemeente Ede
max €110 per uur
Gelderland
36 uur per week
18 augustus 2025
18 november 2025
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Ede. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Ede merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.
Jeugdhulpregio JeugdFV
Op dit moment valt Jeugdhulpregio JeugdFV nog onder de gemeente Ede. Per 1 januari 2026 gaat de regio echter als zelfstandige entiteit opereren voor de zeven betrokken gemeenten.
Gemeenten zijn bestuurlijk, financieel en uitvoeringstechnisch verantwoordelijk voor de uitvoering van vrijwel alle jeugdhulp. In de Jeugdhulpregio JeugdFV werken de gemeenten samen voor een betere jeugdhulp. De samenwerking rondom inkoop, contractmanagement, monitoring en facturatie van de jeugdhulp worden regionaal gefaciliteerd vanuit Jeugdhulpregio jeugdFV.
Opdracht
Voor de jeugdhulpregio JeugdFV zijn wij op zoek naar een ervaren Adviseur Inkoop en Contractmanagement Jeugdwet. In deze rol ben je betrokken bij diverse aspecten van de regionale samenwerking binnen het sociaal domein, specifiek gericht op de uitvoering van de Jeugdwet. Je levert een inhoudelijke en strategische bijdrage aan de ontwikkeling, uitvoering en optimalisatie van het inkoop- en contractmanagement binnen de regio. Je speelt een sleutelrol in het opstellen van een visie op het zorglandschap, het vormgeven van strategisch leveranciersmanagement en het adviseren van zowel beleidsteams als bestuur. Je bent goed op de hoogte van actuele ontwikkelingen binnen het jeugddomein (lokaal, regionaal en landelijk) en weet deze door te vertalen naar beleid en inkoopstrategieën.
Resultaatgebieden en taken
Als adviseur ben je verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden:
• Proactief signaleren van ontwikkelingen in de zorg(inkoop)markt en deze vertalen naar kansen en bedreigingen voor de regionale samenwerking;
• Beheren van de regionale inkoopportfolio Jeugdwet en aanpassen hiervan op basis van (boven)regionale beleidsontwikkelingen;
• Adviseren van het regionaal bestuur bij bestuurlijke escalaties met zorgaanbieders;
• Fungeren als strategisch contract- en leveranciersmanager voor contractpartijen inclusief het voeren van accountgesprekken;
• Vervullen van de rol van strategisch specialist binnen segmenten, inclusief advisering aan gemeenten vanuit het Knooppunt;
• Begeleiden van vraagarticulatie en -verheldering om te komen tot een juiste specificatie van de inkoopbehoefte;
• Opstellen en evalueren van inkoopstrategieën, inclusief marktbenadering en risicoanalyses, en vertalen van deze analyses naar bruikbare inzichten voor de regio;
• Vertegenwoordigen van de regio in regionale en bovenregionale werkgroepen, met name op het gebied van leveranciersmanagement en inkoop;
• Monitoren van de tevredenheid en kwaliteit van dienstverlening en processen binnen inkoop en contractmanagement; indien nodig zorgdragen voor bijsturing.
Competenties
- Strategisch inzicht;
- Analytisch vermogen;
- Oordeelsvorming;
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
- Netwerken en relatiemanagement;
- Onderhandelen;
- Omgevingsbewustzijn;
- Projectmatig werken;
- Resultaatgerichtheid;
- Samenwerken;
- Communicatieve vaardigheden;
- Initiatief nemen;
- Visie ontwikkelen;
- Flexibiliteit.
Benodigd aantal professionals
1.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Max. €110,- p/u. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox